כיצד להאיץ את הסוכנות בעזרת בינה מלאכותית
אי אפשר להתחמק מהשינויים המהירים בתחום הבינה המלאכותית וגם מהאתגרים והבעיות שהיא מציבה לעסקים. רק השבוע התבשרנו על תקלה בג'פטו של OPEN AI אשר התחיל לתת תשובות מוזרות ולא רלוונטיות וגרם לחברה להודיע שהיא מנטרת, מזהה וחוקרת את הנושא. אנו למדים, כפי שנטען בעבר, שהטכנולוגיה של הבינה המלאכותית עדיין לא בשלה ועדיין יהיו באגים גם בעתיד ולכן, כרגע הכלים הם בעיקר לניסוי ולבדיקה ורצוי מאוד גם לבחון כל מילה או כל תשובה ולהבין או להכניס הערה לפעילויות שמוחצנות החוצה, שהתשובות שלהן מבוססות על בינה מלאכותית ויכולות להיות טעויות.
דוגמה רק מהשבוע: נוסע שהשתמש בכלי בינה מלאכותית לרכישת כרטיס טיסה ללוויית סבתו בחברת AIR CANADA גילה כי הצ'אטבוט של החברה נתן לו נהלים שגויים לגבי מדיניות הביטולים של הטיסה. הוא תבע את החברה בבית המשפט וזכה בפיצוי על הטעות של הצ'אטבוט.
כשאנו עוסקים בתחומים שמרווח הטעות יכולה להיות קטסטרופה (אובדן חיים, פציעה, אובדן הכנסה או כסף רב), ישנה חשיבות רבה לכלים שאנו משתמשים בהם לצורך העסק שלנו. חשוב לבדוק את הכלי ומי עומד מאחוריו, חשוב שזו תהיה חברה ותיקה (אני לא מדבר על הכלים החינמיים באינטרנט, אלא על הטמעות של כלים בעסק ואף ממשקים למערכות נוספות), שיש לה גם צוות שיכול לאתר ולתקן במהירות את הבעיות, אבל שיש לה גם ניסיון וביטחון בכלים שהיא מטמיעה.
הכלים שיכולים כיום לסייע לכל עסק, הם כלים שחוסכים בזמן עבודה או מסייעים ליצירתיות ולתפעול העסק ומרווח הטעות בהם הוא יחסית קטן ולכן כן רצוי להשתמש, לאמן ולהבין כיצד הכלים יכולים לסייע לנו בניהול העסק.
אחד התחומים שכלי הבינה המלאכותית עושים בו כרגע עבודה טובה (וכמובן לא מושלם) ויכולים לסייע לכל עסק וכל עסק זקוק לו – הם הכלים השיווקיים. כל עסק רוצה כמה שיותר פרסום (יש כאלו שטוענים שאפילו פרסום שלילי זה פרסום) ורוצה שכמה שיותר לקוחות יכירו, יעריכו את הערך שלו וירצו לרכוש ממנו את המוצרים או השירותים שהוא מציע.
לכן ריכזתי כמה נקודות חשובות מדוח של מקינזי בנושא (How generative AI can boost consumer marketing).
על פי הדוח, בינה מלאכותית יוצרת (Gen AI) מקרבת מציאות זו של פרסונליזציה קיצונית בקנה מידה גדול קרוב למציאות. Gen AI מאפשרת למהפכה את השיווק הצרכני כפי שאנו מכירים אותו היום. ברמה הפרטנית של חברה, קמפיינים שיווקיים שפעם דרשו חודשים של עיצוב תוכן, יצירת תובנות ומיקוד לקוחות, יכולים כעת לצאת לפועל בתוך שבועות או אפילו בתוך ימים, לעתים קרובות עם פרסונליזציה בקנה מידה ובדיקות אוטומטיות. פיתוח אתרי אינטרנט ומשימות שירות לקוחות הן לעיתים קרובות צווארי בקבוק באינטראקציות עם צרכנים בודדים. אבל כשהן מבוצעות היטב, הן יכולות לעודד מעורבות רבה יותר ולשפר את שביעות הרצון. שווקים יכולים בו זמנית לנתח ולפרש נתוני טקסט, תמונה ווידאו כדי להבין טוב יותר הזדמנויות חדשנות. Gen AI מפעילה פרסונליזציה גרנולרית בדרכים שפשוט לא היו אפשריות לפני כן.
עוד מוסבר בדוח כי רווחי היעילות הללו מ-Gen AI מתחילים להשפיע על השוק הכלכלי העולמי. דוח מקינזי מעריך ש-Gen AI יכולה לתרום עד 4.4 טריליון דולר בפריון שנתי גלובלי. על פי הניתוח, שיווק ומכירות הם אחת מארבע קבוצות תפקודיות שבמשולב יכולות לקצור מוערך של 75% מאותו ערך. הפריון של שיווק לבדו בזכות Gen AI יכול לגדול בין 5% ל-15% מסך הוצאות השיווק, שווה ערך לכ-463 מיליארד דולר בשנה.
השינוי מגיע, וחברות שיישארו מהצד מסתכנות בכך שיישארו מאחור.
אחד הכלים החזקים של הבינה המלאכותית הינו הפרסונליזציה של הלקוחות ולהן דוגמה: חנות האמנות מייקלס משתמשת ב-Gen AI כחלק מגישתה להעמקת מעורבות הלקוחות באמצעות אינטראקציות מותאמות אישית ותכופות יותר עם קוניה. החברה בנתה פלטפורמת יצירת תוכן וקבלת החלטות כדי לעזור בפיתוח העתקה ולהבין טוב יותר כיצד מגזרי לקוחות מעורבים עם מסרים שונים. מייקלס עברה מפרסונליזציה של 20% מקמפייני הדוא"ל שלה לפרסונליזציה של 95%. זה העלה את שיעור הלחיצות ב-41% עבור קמפייני SMS וב-25% עבור קמפייני דוא"ל.
להלן כמה נקודות מהדוח שיכולים לסייע לכל עסק להתמקד בפעילות:
1. ניצחונות מהירים על ידי שימוש בכלי AI גנרטיביים מהמדף לדברים כמו התאמה אישית של קמפיינים, ניתוח נתוני לקוחות ואוטומציה של תהליכים. אבל התחל בקטן עם רק כמה מקרי שימוש בעלי השפעה גבוהה.
2. התאם אישית מודלים קיימים של בינה מלאכותית גנרטיבית עם נתונים משלך כדי ליצור פתרונות ייחודיים המותאמים ללקוחות שלך. דוגמאות יכולות לכלול יצירת הודעות מותאמות אישית עבור פלחים שונים או פיתוח מהיר של רעיונות מוצר חדשים.
3. להמציא מחדש תהליכי שיווק מקצה לקצה עם בינה מלאכותית גנרטיבית. זה יכול לאפשר חוויות לקוח היפר-רלוונטיות ומותאמות אישית בקנה מידה גדול, גם אם זה לטווח הארוך יותר
4. יצירת חזון ומפת דרכים לשיווק המופעל על ידי בינה מלאכותית גנרטיבית. בנה צוותים חוצי תפקודים לביצוע. התמקד בתרחישי שימוש בעלי ערך גבוה הדורשים כוונון עדין של מודלי בסיס.
5. טפל מראש בסיכונים כמו תפוקות מוטות, הפרות פרטיות ותוכן לא מבוסס. פיקוח, ממשל וביקורות אנושיות בלולאה יהיו חשובים.
6. לנוע במהירות בהתחלה עם פיילוטים קטנים, לאחר מכן להתרחב לפתרונות מותאמים אישית, ולבסוף לשנות תהליכים שלמים. ניתן היה לראות השפעה תוך שבועות או חודשים ולא שנים.
לסיכום, בינה מלאכותית גנרטיבית מאפשרת התאמה אישית, יצירתיות ויעילות רבה יותר בשיווק. חברות המאמצות אותה מתוך מחשבה, יכולות להשיג יתרון תחרותי. אבל ניהול סיכונים ושינוי יהיו קריטיים. ובענף שלנו, כמובן מי שישתמש בנבחרת הבוטים של עדיףTECH יוכל ליהנות מכלים מוכחים המותאמים לפעילות סוכני הביטוח.
• הכותב הינו מנהל קהילת עדיףTECH, קהילת חדשנות וטכנולוגיה
כתבות נוספות
כיצד מטמיעים בצורה נכונה כלי בינה מלאכותית בארגון
בנקאות פתוחה – קרש ההצלה לסוכנים או לחברות?
חיווט מחדש במטרה להפוך לפוטנציאל ב-2024
קהילת עדיףTech תהיה הראשונה להתנסות בפלטפורמת SAFESURE
האוטומציה במשרד הסוכן – כלי מהותי שכבר לא ניתן להתעלם ממנו
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת