תעריפי השימוש המוזלים במסלקה הפנסיונית נכנסו אתמול לתוקף


תעריפי השימוש במסלקה הפנסיונית הוזלו אתמול (א') בשיעור של כ-20% ויותר לסוכנים הפנסיוניים ברוב הפעולות. ההוזלה היא בהמשך לשיחות שהתקיימו בחודשים האחרונים עם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ולדיאלוג עם לשכת סוכני הביטוח, כך שהתנאים הבשילו לביצוע הפחתה בתעריפי השימוש בשירותי המסלקה.
מסוויפטנס נמסר כי ההפחתה חלה על רוב השירותים והפעולות הקיימות במסלקה, לרבות גם על פעולות בהם עושה השוק שימוש מרובה דוגמת "בקשת מידע על כל מוצרי חוסך" ("דו"ח מסלקה") ו"בקשת מידע בתדירות חודשית על כל מוצרי החוסכים המשויכים לבעל רישיון" ("בקשת פרודוקציה").
עוד נמסר כי הפחתת התעריפים כוללת גם עדכון של יתרת הפעולות הקיימת בחבילות שירותים שנרכשו טרם ההפחתה, בהתאם לנוסחה שתפרסם המסלקה, המביאה לידי ביטוי את העלות המקורית של חבילת השירותים אל מול התעריף המופחת.
מנכ"ל המסלקה הפנסיונית עמיר טל התייחס לאחרונה לעניין הוזלת תעריפי השימוש ואמר: "חברת סוויפטנס שמחה על כי יש בידה להמשיך ולהציע לשוק הפנסיוני ולמאות אלפי משתמשי המערכת את מגוון שירותיה, ולממש את היעד שהציבה לעצמה לפני מספר חודשים לפיו 'כשכל המשק רק מעלה מחירים – אנחנו מפחיתים'".
נשיא לשכת סוכני הביטוח שלמה אייזיק ציין כי "מדובר בעוד מהלך כלכלי ומקדם של הלשכה לטובת ציבור הסוכנות והסוכנים. השיחות להוזלת תעריפי המסלקה בין החברה המנהלת את המסלקה לבין לשכת סוכני הביטוח נמשכים מתחילת הקדנציה עד למועד ההפחתה".
יו״ר הוועדה הפנסיונית בלשכת סוכני הביטוח יורם לביאנט: "אנו מברכים על הוזלת התעריפים, אך יחד עם זאת, הלשכה עומדת על טענתה מאז ומעולם ששירותי המסלקה צריכים להינתן ללא עלות לסוכנים. הסוכנים מחויבים להשתמש במסלקה להגשת בקשות מידע פישינג ולהעברת ייפויי כוח לגופים המוסדיים ואין סיבה שחובה רגולטורית תעלה לסוכן כסף רב".
עוד ציין יו"ר הועדה הפנסיונית כי "גם בקשות פרודוקציה, הגם שאינן מחויבות רגולטורית, הינן כלי עבודה בסיסי והכרחי. העובדה שב-2024 הגופים המוסדיים לא יודעים לספק לסוכן מידע ממוחשב על לקוחותיו בצורה עקבית, תקנית, ישירה, קלה לשימוש ואוטומטית היא שערורייה במדינת ההייטק. המסלקה הינה כלי המידע היחידי כיום שמספק את המידע הבסיסי הזה באופן שוטף ועקבי ולכן ראוי שלא יהיה כרוך בעלויות".
בלשכת סוכני הביטוח קוראים להמשך שיפור היקף ואיכות המידע הפנסיוני במסלקה כמו: היסטוריית הפקדות מלאה, צבירות לקצבה מוכרת, דיוק בצבירות פיצויים לפי מעסיק, גישה לסוכן לדוח יתרות פיצויים של לקוחותיו לקראת פרישה ועוד.
בנוסף בלשכת סוכני הביטוח מדגישים כי הם מקווים כי המעבר הטכנולוגי ל-API והעברת מידע פנסיוני בעתיד בצורה מקוונת, מאובטחת, עקבית וסטנדרטית יתבצע בהקדם תוך שיתוף פעולה מקצועי עם הוועדה הפנסיונית.
בנוסף בלשכת סוכני הביטוח מדגישים כי הם מקווים כי המעבר הטכנולוגי ל-API והעברת מידע פנסיוני בעתיד בצורה מקוונת, מאובטחת, עקבית וסטנדרטית יתבצע בהקדם תוך שיתוף פעולה מקצועי עם הוועדה הפנסיונית.
כתבות נוספות
לשכת סוכני הביטוח: "המלצות הוועדה יכבידו במס ויקצצו תקרות הפקדה – החוסכים והפנסיונרים ייפגעו"
החלו השימועים למתנגדי מסקנות הביניים של הצוות לבחינת ארביטראז' רגולטורי במכשירי חיסכון
ל-23.8% מהשכירים במשק אין פנסיית חובה
תחילת הפקדות מעסיק לתנאים סוציאליים
בית המשפט העניק אישור עקרוני לתכנית ההסדר של סלייס גמל להשבת כספים
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת