רק 14% מחברות הביטוח מודדות את ההשפעה הכוללת של יוזמות הבינה המלאכותית היוצרת שלהן
רק 14% מחברות הביטוח מודדות את ההשפעה הכוללת של יוזמות הבינה המלאכותית היוצרת (GenAI) שהן מיישמות. כך עולה מדוח הסוקר טכנולוגיות בענף הביטוח שפרסמה חברת קונסנטריקס (Concentrix Corporation) הפועלת בתחום הטכנולוגיה והשירותים ולה שלוחה בישראל מספטמבר 2023.
סקר Insurance Technology Outlook 2025 קובע שעל מבטחים לפעול בנחישות כדי לאמץ AI, אוטומציה ושותפויות אסטרטגיות, ובו בזמן להבטיח חוויות לקוח בעלות רמה גבוהה ביותר של התאמה אישית.
על פי הסקר, יישום המלצות אלה הוא קריטי ליכולת לנווט בסביבה המאופיינת בשינוי מואץ בהתנהגויות הצרכנים, באי יציבות כלכלית ובתחרות מצד סטארט אפים מענף האינשורטק. קונסנטריקס קוראת לחברות הביטוח להנהיג תהליכים שקופים שיסייעו לרכוש את אמון הצרכנים ולציית לרגולציות.
הדוח מבוסס על סקר גלובלי בו רואיינו 201 מנהלים בתחום הביטוח מ-17 מדינות: ארה"ב, יפן, הודו, סינגפור, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד, אירלנד, טורקיה, ברזיל, קולומביה, מקסיקו, אוסטרליה וניו זילנד. בדוח נסקרו הן חברות B2B והן חברות B2C, עם הכנסות שנעות בין 100 מיליון דולר ליותר מ-5 מיליארד דולר. הסקר מצביע על קונצנזוס בקרב מובילי הענף על פיו שיטות העבודה המסורתיות אינן מספיקות.
60% מהנסקרים מדווחים על שיבוש משמעותי בענף שנדחף על ידי תחרות מצד חברות אינשורטק, עליות מחירים והשפעות של שינויי האקלים. בו בזמן, 80% מהמנהלים רואים בטרנספורמציה הדיגיטלית עניין של הישרדות ומתעדפים חוויית לקוח משופרת, שימוש משופר בנתונים והתייעלות המבוססת על בינה מלאכותית.
לדברי קונסנטריקס, בינה מלאכותית יוצרת מסתמנת כגורם משנה כללי משחק בכל הנוגע לחוויות לקוח מותאמות אישית, מניעת הונאות, אוטומציה של תביעות וחיתום. חברות עם הכנסות של למעלה ממיליארד דולר מובילות את אימוץ ה-GenAI, אך ההתקדמות של חברות קטנות וגדולות כאחת מואטת בשל אתגרים דוגמת מחסור בכוח אדם מיומן, החזר לא ברור על ההשקעה וסיכוני סייבר. "העובדה שרק 14% מהחברות מודדות את השפעות יוזמות ה-GenAI שלהן מצביעה על פער בין ההשקעות בטכנולוגיה לבין המימוש המעשי", מציינים בחברה.
עוד עולה, כי שותפויות הולכות ותופסות מקום מרכזי בהתפתחות התעשייה ו-80% מהמבטחים מתמקדים בקונסולידציה של ספקים טכנולוגיים ובשיתוף פעולה עם חברות טכנולוגיה מבוססות, חברות אינשורטק וחברות ייעוץ. הנסקרים בדוח רואים בבריתות אלה כלים חיוניים לצורך סגירת פערי מומחיות והאצה של הטרנספורמציה הדיגיטלית.
עינת בנימיני, מנהלת ומייסדת השלוחה הישראלית של קונסנטריקס: "דוח קונסנטריקס על טכנולוגיות ביטוח לשנת 2025 מתאר תמונה ברורה: מבטחים חייבים להציב בעדיפות עליונה זריזות, חדשנות ואסטרטגיות ששמות את הלקוחות במרכז כדי להישאר תחרותיים. בתקופה שבה לחצים חיצוניים מעצבים מחדש את עולם הביטוח, הגופים שמאמצים AI, תובנות מבוססות נתונים ושיתופי פעולה אסטרטגיים יהיו ממוצבים בעמדה הטובה ביותר בכדי להוביל את העידן החדש בענף".
כתבות נוספות
שר התקשורת וח"כים השתתפו בכנס השדולה למען סוכני הביטוח
המכללה לביטוח ופיננסים קיימה השתלמות בריאות בדגש על טכנולוגיות מתקדמות ואביזרים רפואיים
איגוד מנהלי הפמילי אופיס הצטרף לארגון להב
היום בכנסת: כנס ראשון של שדולת סוכני הביטוח
מחוז ירושלים בלשכה קיים כנס מקצועי לכ-80 סוכנים
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת