פרס מפעל חיים בוועידת עדיף לאודי דגן: סוכן ביטוח, איש ביטוח, יזם ביטוח
אודי דגן, מאנשי הביטוח המובילים בשני העשורים האחרונים, יקבל ביום רביעי הבא פרס מפעל חיים בוועידת עדיף ה-20 על תרומתו רבת השנים לענף הביטוח בישראל ועל קידום הדיגיטל בתעשיית הביטוח בארץ.
דגן החל את דרכו בעולם הביטוח לפני 25 שנים כסוכן ביטוח, ותוך שנים ספורות הפך למוביל שוק בתחום ביטוחי האופנועים. ברבות השנים הוא הצעיד קדימה את הכיסויים לרוכבי הכלים הדו-גלגליים ועמד מאחורי הרחבתם מעבר לביטוח נזקי גוף. לצד זאת, הוא לא זנח את תחומי הפעילות האחרים ומהווה שחקן משמעותי בכל ענפי הביטוח – פנסיוני, אלמנטרי, ואפילו בתחום הימי, לא רק בתחום הייעוץ והתיווך אלא גם בכיסויים בלעדיים אותם בנה עם יצרנים מהארץ ומחו"ל.
במשך השנים הוכיח דגן כי הוא אינו מסתפק רק בקיים ובנגיש, ולא הפסיק לחפש את האתגר הבא, תוך שהוא מקפיד להישאר קרוב למבוטחים, על מנת לשמוע את צרכיהם כדי שיוכל להמשיך להעניק להם את הטיפול המיטבי והמקיף ביותר.
בשנת 2016 הוא ביקש פגישה עם הממונה על שוק ההון דאז, דורית סלינגר, אליה הגיע מצויד בחוברת עבת כרס ובה פירט במדויק כיצד יקים את חברת הביטוח הדיגיטלית הראשונה בישראל. סלינגר הייתה סקפטית אבל ההתלהבות של דגן סחפה את רשות שוק ההון וזו אישרה לו להתחיל בתהליך ואף תמכה ועזרה רבות. פרויקט ההקמה שניהל דגן במשך שנה וחצי ואף הגיע לסיומו, סלל למעשה את הדרך להקמתן של ליברה ו-weSure לאחר מכן, כאשר הראשונה, בראשות אתי אלישקוב, המשיכה את פיתוח תוכנת הליבה אותה יצר דגן והתאימה אותה לחברה החדשה שהקימה, והשנייה, בהובלת אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, סיימה והתאימה על פי השקפתם את תהליך הקמת החברה בו החל דגן.
בריאיון חגיגי למגזין עדיף, אשר יפורסם במהלך אירועי ועידת עדיף, הוא מספר כי הוא גאה בתהליך בו החל, ואינו מצטער על כך שמכר את החברה לוינשל וצעיר-הרים. "הסיבה שלא רצתי להפעיל את חברת הביטוח שהקמתי הייתה שבחברת ביטוח, עם מוצר אחד בענף הרכב והמון רגולציה מסביב, אני לא יכול לטפל באמת בצרכן.לא רציתי להיות במשחק הזה כי אני אוהב את השירות והמכירות, אני אוהב את הלקוחות שלי ואת הענף שלי. אם הייתי צריך להיות בעלים של חברת ביטוח הייתי מפסיק לאהוב את הענף שלי".
למה?
"אני לא יכול להגיד ללקוח לא. אם לקוח רוצה לבטח את חיית המחמד שלו או לשדרג את ביטוח הבריאות שלו, אני לא יודע להגיד לא. כבעלים של חברת ביטוח קטנה ומתחילה, לא יכולתי לתת את זה. זה לא אני".
הוא אמנם החליט שלא להמשיך עם חברת ביטוח דיגיטלית, אך את היסודות שהביאו להקמת שתי החברות החדשות הוא הסיט לכיוון חדש – הקמת טאצ', ברוקר הביטוח הדיגיטלי הראשון בישראל.
"מהרגע שהעברתי את המושכות על החברה לאמיל ולניצן ואת המשך פיתוח התכנה לאתי, התחלתי בפיתוח של טאץ'. טאץ' היא הפלטפורמה הדיגיטלית של אודי דגן, שנכון להיום יש בה כבר 100 מוצרי ביטוח, יש בה תהליכים דיגיטליים, אך עם המון תמיכה אנושית ומקצועית. זו פלטפורמה ששלושה בתי תוכנה עובדים עליה והיא כל הזמן תעשה על עצמה אופטימיזציה – למצב, לצרכים, למוצרים. הפיתוח לא ייעצר לעולם, אבל הוא תמיד יותאם לשטח. אנחנו לא אחת מחברות הדיגיטל או הסטארט-אפים שפועלות בחו"ל ומנפיקים בנאסד"ק בשוויים מטורפים, אבל נותנים בסך הכל פתרון לכיסוי מסוים, למוצר אחד. אני לא מאמין בפלטפורמות האלה, זה משחק יפה לשוק ההון, אבל לא יחזיק מים. החדשנות צריכה לבוא מהגופים הרציניים והוותיקים. לא ממקומות שלא מכירים את השטח, את היסודות של עולם הביטוח. הם יכולים לעשות המון כסף והמון רעש, אבל אותי זה לא מרגש", הוא מסביר בריאיון.
כיצד סוכן הביטוח יכול לבדל את עצמו מהמוצרים שנמכרים בסופר פארם?
"קראתי ריאיון עם מישהו שאמר שסוכני הביטוח מיותרים בעולם ביטוח הרכב. איש חכם, משכיל, בפוזיציה מאוד בכירה. אני לא מכיר אותו אישית, אבל הוא לא מחובר לשטח. גם בביטוח רכב יש צרכנים, ונכון שיש צרכנים שמחפשים את הדיגיטל, אבל הם המעט ועדיין הרוב רוצה וזקוק לסוכן ביטוח שימכור להם את הכיסוי, או ביום שתהיה להם שמשה שבורה, או כאשר הילד עשה תאונה עם הרכב, הם יוכלו לדבר עם מישהו. להערכתי, יותר מ-50% עדיין רוצים לדבר ולפגוש את איש המקצוע".
להרשמה לוועידה – לחצו כאן
כתבות נוספות
אתגרי מקצוע האקטואריה בעידן המודרני יידונו בכנס יום האקטואר הבינלאומי
אמיר בירן רוכש את תיק הביטוח של הסוכן הוותיק עודי חרמוני
עובדי הראל פיננסים התנדבו בניקוי חוף פלמחים
ירדן פלד הצטרף לכוורת המומחים של מטאור כמומחה AI
ארביטראז' גלובל פמילי אופיס קיימה כנס למשקיעים כשירים
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת