התחברות / הרשמה
  • חדשות ומידע
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • רגולציה ומשפט
    • מאמרים
    • מתחמי תוכן
      • משברים וחירום
      • עדיף Tech
      • נבחרי השנה
  • VOD
    • ערוצים
      • התפתחות עסקית ואישית
      • אקטואליה ענפית
      • ביטוח כללי
      • ביטוח בריאות
      • ביטוח חיים ופנסיה
      • פיננסים והשקעות
    • כנסים
  • כנסים
    • כנסים עתידיים
    • ארכיון כנסים
  • נתב
  • זירת עסקים
    • ידע מקצועי
    • שיווק
    • עדיף Tech
  • חדשות ומידע
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • רגולציה ומשפט
    • מאמרים
    • מתחמי תוכן
      • משברים וחירום
      • עדיף Tech
      • נבחרי השנה
  • VOD
    • ערוצים
      • התפתחות עסקית ואישית
      • אקטואליה ענפית
      • ביטוח כללי
      • ביטוח בריאות
      • ביטוח חיים ופנסיה
      • פיננסים והשקעות
    • כנסים
  • כנסים
    • כנסים עתידיים
    • ארכיון כנסים
  • נתב
  • זירת עסקים
    • ידע מקצועי
    • שיווק
    • עדיף Tech
  • עמוד הבית
  • >
  • מאמרים

פולו-אפ בעסקאות: ממרדף חסר תועלת לכלי מכירה אפקטיבי

רוני יונג 19.11.24 | 09:18 4 דקות
תגיות:
  • רוני יונג
להשתמש בתמונה הזו - 2024 רוני יונג

בעלי עסקים רבים מכירים את הסיטואציה: שיחת מכירה מוצלחת, הלקוח מבטיח לחזור עם תשובה – "אני צריך לחשוב על זה". עברו יומיים-שלושה, ואין קול ואין עונה. מתקשרים, שולחים הודעות, מנסים בכל דרך לתפוס את הלקוח – אבל הוא נעלם. ההרגשה הזאת של דחייה ורדיפה, לצד השקט מהצד השני, יכולה לפגוע בביטחון ולהשאיר אתכם חסרי אונים.

אבל רגע, האם באמת מדובר בדחייה? האם הפולו-אפ שאתם עושים באמת צריך להרגיש כמו מרדף? במאמר הזה אדבר על פולו-אפ, נבין את הערך האמיתי שלו, ונלמד איך להפוך אותו לכלי עוצמתי שמחזק את הקשר עם הלקוח ומגדיל את הסיכויים לסגירת העסקה.

למה פולו-אפ כל כך מפחיד אותנו?

החשש מפולו-אפ נובע מכמה סיבות נפוצות:

• תחושת חוסר נוחות. "אני לא רוצה להטריד את הלקוח, אולי זה מעצבן אותו".

• פחד מדחייה. התחושה שאנחנו רודפים אחרי הלקוח ושאם הוא לא עונה, זה סימן שהוא לא מעוניין.

• חוסר בהירות בתהליך. פעמים רבות שיחת המכירה מסתיימת ללא הבנה ברורה של מה הצעד הבא ומתי יש לחזור ללקוח.

פולו-אפ שמרגיש כמו רדיפה נובע בדרך כלל מחוסר תכנון נכון, מחוסר בסיסטם מקצועי ובכלים המתאימים. אמנם מדובר במצב שכיח, אך כאשר הפולו-אפ נעשה בצורה מקצועית – הוא הופך לתהליך חכם ואסטרטגי, כזה שמחזק את הקשר עם הלקוח ומבסס אתכם כאנשי מקצוע רציניים.

האומנות של פולו-אפ אפקטיבי: איך לשמור על הקשר עם הלקוח בלי להרגיש במרדף.

1. שיחת טלפון במקום הודעה חד-כיוונית. כמעט כולנו נעזרים בוואטסאפ לצורכי תקשורת עסקית, אך בפולו-אפ מדובר על כלי פחות אפקטיבי. כשאנחנו שולחים הודעה חד-כיוונית, אנחנו משאירים את הכדור אצל הלקוח, שלא בהכרח נמצא במצב שבו הוא זמין להגיב או אפילו מעוניין להיכנס לשיחה. לעומת זאת, שיחת טלפון ישירה מאפשרת דיאלוג אמיתי, כזה שמחזק את הקשר ומאפשר לשמוע את תחושת הלקוח, לענות על שאלות, להתמודד עם חששות – וליצור נוכחות מקצועית.

2. תיאום ציפיות ברור בסיום שיחת המכירה. כדי להימנע ממרדף מיותר, יש להקפיד על תיאום ציפיות ברור בסיום שיחת המכירה הראשונית. במקום לאפשר ללקוח לסיים עם הבטחה כללית כמו "נחזור לדבר", הגדירו יחד מועד מדויק לשיחה חוזרת, למשל: "אז נדבר ביום שלישי ב-10:00?". תיאום כזה יוצר מסגרת ברורה ומחויבות לשיחה ומונע את הצורך במרדף חוזר ונשנה.

3. הבנת הסיבות לחוסר מענה. כאשר הלקוח לא חוזר, פעמים רבות עולות המחשבות ש"אולי הוא לא מעוניין" או "הוא מתעלם בכוונה". עם זאת, במקרים רבים חוסר מענה נובע מסיבות אחרות: עומס, היסוס לגיטימי, צורך במידע נוסף, ואפילו תחושה של אי-נוחות להגיד "לא". כשמבינים שיש סיבות רבות ושונות לשקט של הלקוח, אפשר לגשת לפולו-אפ מתוך תחושת אמפתיה ולא מתוך לחץ או תחושת רדיפה.

איך פולו-אפ אפקטיבי מגדיל את הסיכויים לסגירת עסקה?

פולו-אפ הוא לא פעולה טכנית בלבד, אלא חלק מהותי מתהליך מכירה נכון.

כשהוא מבוצע בצורה מקצועית:

• נבנה קשר אישי ומעמיק עם הלקוח. תהליך הפולו-אפ מאפשר לכם להקשיב לצרכים ולחששות של הלקוח, להציע פתרונות מותאמים, ולבנות אמון.

• הלקוח מבין שאתם כאן בשבילו. כאשר לקוח מרגיש שיש מולו איש מקצוע שמוכן לעזור, שמקשיב ונותן מקום להתלבטויות שלו, הוא ירגיש נוח יותר לשתף פעולה.

• תשומת לב לפרטים קטנים ולתחושות. לקוח שנמצא בתחושת נוחות וביטחון בזכות תהליך הפולו-אפ עשוי להעדיף אתכם על פני המתחרים, גם אם יש הצעות אחרות על השולחן.

אז אתם שואלים מהו פולו-אפ מנצח…

אז כן , הדרך להפוך פולו-אפ לכלי מכירה עוצמתי מתחילה בתכנון נכון: לבצע שיחה אישית ולא הודעת וואטסאפ בלבד, לקבוע מראש זמן לחזרה ולשאוף להבנה מעמיקה של הלקוח והצרכים שלו. כך הפולו-אפ יוכל לשדר מקצועיות, לקרב את הלקוח ולבסס אתכם כאנשי מכירות חכמים ואפקטיביים.

כמו שאומרים: "ידע הוא כוח, אבל יישום נכון הוא זה שמוביל לתוצאות".

מזמינה אתכם לקחת את הכלים האלה ולשלב אותם בעבודה היומיומית שלכם. אתם לא רק יוצרים קשר טוב יותר עם הלקוחות, אלא גם מגדילים את אחוזי הסגירה וההצלחה שלכם. זאת ההזדמנות האמיתית שלכם להפוך כל פולו-אפ לצמיחה עסקית.

• הכותבת הינה יועצת ארגונית ועסקית עם התמחות וניסיון בעולם הביטוח

כתבות נוספות

יניב גל - חדש אפריל 2025

תחילת הפקדות מעסיק לתנאים סוציאליים

שאלה עובדת חדשה שמתחילה לעבוד אצל מעסיק חדש לאחר ששנים לא עבדה ו...
מערכת עדיף 11.05.25 2 דקות

עתיד סוכני הביטוח העצמאים: קביים או כנפיים?

האם אתם מרגישים שהעומס התפעולי והתחרות הגוברת בענף הביטוח מתישים ...
מערכת עדיף 06.05.25 4 דקות
להשתמש בתמונה הזו - 2024

לקוחות כשגרירים: מנוע הצמיחה של סוכן הביטוח המוביל

בעולם הביטוח, בו אמון הוא פקטור קריטי והקשר האנושי הוא זה שעושה א...
מערכת עדיף 30.04.25 4 דקות
ארז מלכי

דעה | תגמול סוכני הביטוח מהגופים המוסדיים

לפני כחודש צוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ובהשתתפותם ש...
מערכת עדיף 29.04.25 5 דקות
עו"ד יניב גל

קבלת מידע מקופת גמל של יורש

שאלה: שאלה לגבי עמית שנפטר ויש לו כספי תגמולים – האם לבקשתו של י...
מערכת עדיף 28.04.25 3 דקות

כתבות אחרונות

  • 1
    שאלה עובדת חדשה שמתחילה לעבוד אצל מעסיק חדש לאחר ששנים לא עבדה ולא הפקידה לתכני...
  • 2
    האם אתם מרגישים שהעומס התפעולי והתחרות הגוברת בענף הביטוח מתישים אתכם? אתם לא לב...
  • 3
    בעולם הביטוח, בו אמון הוא פקטור קריטי והקשר האנושי הוא זה שעושה את ההבדל, כל לקו...
  • 4
    לפני כחודש צוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ובהשתתפותם של הממונה על שוק...
  • 5
    שאלה: שאלה לגבי עמית שנפטר ויש לו כספי תגמולים – האם לבקשתו של יורש, חייבת קופת...

מעוניינים להשאר מעודכנים? הרשמו לניוזלטר של עדיף


    אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל
    אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל
    מוסיפים לך ערך
    טלפון: 03-9076000
    פקס: 03-9076001
    אימייל: [email protected]
    כתובת: האורן 12,
    מושב מגשימים
    ישראל
    מדורים
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • מאמרים
    כלים
    • אודות
    • יצירת קשר
    עלינו
    • עמוד הבית
    • אודות
    • יצירת קשר
    בניית אתרים

    כניסה לחשבון שלי

    (באמצעות סיסמה קבועה)
    שכחת סיסמה? איפוס סיסמה
    אני זוכר/ת את הסיסמה, רוצה להתחבר
    שלחנו לך קוד אימות למכשיר הטלפון
    שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
    אנא הזן את הקוד שקיבלת
    טרם נרשמת? הרשם עכשיו
    מיון לפי:
    {{modal-message}}

    יש לי שאלה עבור מוצר: פולו-אפ בעסקאות: ממרדף חסר תועלת לכלי מכירה אפקטיבי.

      אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל