עובדים מבוטחים – מעסיק בטוח
בראשית שנת 2008 נכנס לתוקפו צו הרחבה לפנסיה בישראל, המוּכּר כחוק פנסיה חובה. החוק חולל מהפכה במשק הישראלי, וברגע אחד חייב את המעסיקים להפריש מדי חודש סכומים לטובת קרן הפנסיה או קופת הגמל של עובדיהם. כך, לראשונה מאז קום המדינה, זכה ציבור העובדים הישראלי ליהנות מהגנה לעת זקנה.
חוק נחוץ, שרחוק מלהיות מושלם
החוק תיקן עוול מתמשך בחברה הישראלית והכניס מיליון עובדים למעגל החוסכים לפנסיה. כיום מעבירים המעסיקים סכום קבוע לפנסיה של כל עובד בעל ותק של מעל חצי שנה. אין ספק כי מדובר בחוק נחוץ, אך הוא רחוק מלהיות מושלם. העובדים עודם חשופים לשורה ארוכה של סכנות במקרים של תאונות או מחלות, שהפנסיה איננה מגנה מפניהן. את המחיר משלמים הן העובדים והן המעסיקים.
מי שנפצע שלא במסגרת העבודה, חלה במחלה קשה או גילה שעליו לעבור בדיקות משמעותיות שאינן חלק מסל הבריאות הסטנדרטי, יתקשה להמשיך לתפקד. אם זה קרה לאחד העובדים שלכם, גם אם אינכם אחראים משפטית או כלכלית לשיקומו, הצרה שלו היא גם הצרה שלכם, כי קיבלתם עובד מוטרד ומודאג במקרה הטוב, ושאיננו מתפקד במקרה הרע.
אחריות המעסיק והאינטרס כלפי עובדיו
ישנם שלושה סוגי ביטוח מרכזיים שמומלץ לכל מעסיק לוודא שיש לעובדיו: ביטוח בריאות פרטי, ביטוח מחלות קשות וביטוח תאונות אישיות.
ישנם מקרים בהם חולים נזקקים לטיפולים רפואיים יותר איכותיים מאילו שמציעים הביטוחים של קופות החולים. לעיתים יתכן צורך בתרופות מסוימות שאינן כלולות בסל, או בטיפולים שאינם מכוסים. לא ניתן לזלזל בחשיבות אחריות המעסיק כלפי עובדיו, אולם מדובר גם באינטרס אישי ישיר של המעסיק, שכן עובדים מכוסים, שאינם צריכים להמתין חודשים ארוכים לניתוח, או שיכולים לבחור את המנתח שלהם, הם עובדים משוחררים יותר ויעילים יותר.
ביטוח מחלות קשות מאפשר לעובדים לקבל סכום שנע בדרך כלל סביב ה-200 אלף שקלים, שיעשה הבדל של יום ולילה ביכולת התמודדותם עם המחלה שתקפה אותם, וכך גם ביטוח תאונות אישיות, שלהבדיל מביטוחים סטנדרטיים אחרים מאפשר למבוטחים לקבל את כספם תוך זמן קצר במיוחד, בדיוק כשהם זקוקים לו יותר מכל.
המשותף לכל אלה הוא שהם מספקים רשת הגנה לעובדים, וכתוצאה מכך גם למעסיקים. כמו כן, ישנם מעסיקים שמגדילים לעשות, מבינים את התועלת ומבטחים את העובדים בעצמם. לרוב אלו מעסיקים גדולים, אך מעסיקים קטנים יותר, לרוב, ממעטים לעשות זאת, גם בגלל העלויות הגבוהות וגם בשל חוסר מודעות לחשיבות העניין.
מעסיק דואג, עובד נאמן
האמת היא שלא חייבים לשאת בעלויות. מעסיקים יכולים לגרום לכך שהעובדים ייפגשו עם סוכני הביטוח שלהם על מנת לדון בביטוחים חשובים אלה, ולספק לעובדים את כל המידע, כדי שידאגו לבטח את עצמם. כך יצמצמו את הסיכון שפרנסתם תיפגע בעתיד הקרוב והרחוק.
ישנם מעסיקים שדואגים שהתשלומים לביטוח יופיעו בתלוש המשכורת וירדו אוטומטית משכר הנטו, ולמרות שהעובדים הם שמשלמים בפועל, הם נותרים עם תחושה שהמעסיק דואג להם ולבריאותם, מה שמגביר את אמון ונאמנות העובדים למעסיק. עובדים מבוטחים הם עובדים רגועים יותר, מרוצים יותר, ומתמידים יותר במקום העבודה, כי הם מרגישים שהם מקבלים תמורה שלא ניתן לכמת.
ויש גם דברים שכן ניתן לכמת. אמנם מעפר באנו ואל עפר נשוב, אבל מה שחשוב זה איך מתמודדים עם הבעיות שצצות בדרך. מי שמעסיק כמה עשרות עובדים יודע בביטחון שכמה מהם יחלו או ייפצעו בזמן כזה או אחר, ולכן חשוב להקדים תרופה למכה. אם המעסיקים אינם עושים זאת, סוכני הביטוח צריכים להקדים תרופה לתרופה שמקדימה למכה, ולפנות אליהם בעצמם, על מנת להסביר למה לדאוג לעובדים זה גם האינטרס של המעסיקים.
אסי קריטי, מנכ״ל קריטי ביטוח והשקעות
0
כתבות נוספות
(היעדר) הכיסוי הביטוחי לשריפות בארה"ב – תפקיד הרגולטור בעידן אירועים קטסטרופליים
הדרכים להענקת ערך משמעותי ללקוחות שלכם
משפחה המשקיעה בפוליסת ביטוח חיים בינלאומית בניהול אישי – ניתוח מקרה
האם הבינה המלאכותית תחליף את שיקול דעת הדירקטורים בגופים המוסדיים?
קבלת מידע דרך המסלקה הפנסיונית בלבד
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת