סוכני ביטוח זועמים על הפרסומת החדשה של ליברה
השבוע העלתה חברת הביטוח ליברה שבשליטת אתי אלישקוב ובניהולה, קמפיין שבו היא טוענת שבאתרי השוואות הביטוחים לא ניתן למצוא את ליברה, אלא רק את החברות שעובדות עם סוכנים. הפרסומת טוענת בעיקרון, שאתרי השוואות הביטוחים נמצאים בבעלות סוכנויות ביטוח שמפנים לחברות מסורתיות בלבד, משום שכך על כל פוליסה שנמכרת באתר, הסוכנות מקבלת עמלה. ליברה מדגישה בפרסומת שהיא חברה שעובדת ללא סוכנים, ולכן עדיף לרכוש פוליסה אצלה ולחסוך את עמלת הסוכנות.
הפרסומת הובילה לתגובות נזעמות של סוכני ביטוח: "בושה של התבטאות חתומה על ידי מנכ"לית/בעלים של החברה שבעברה הייתה מנכ"לית הכשרה והנפת הדגל שלה הייתה כי הכשרה חברת סוכנים", ציין אחד הסוכנים בפייסבוק, לצד תגובות דומות נוספות וקריאות ללשכת סוכני הביטוח להתערב.
הקמפיין הביא גם את ליאור רוזנפלד, לשעבר נשיא לשכת סוכני הביטוח, לכתוב מכתב אישי לאלישקוב בו הוא כותב: "בימים האחרונים עלתה פרסומת שלכם בערוצים המסחריים המקטינה את סוכני הביטוח בישראל ואת חשיבותם ותכליתה אם אני מבין נכון להטמיע בתודעת הציבור את ייתור סוכן הביטוח בתהליך מכירת ביטוח אלמנטרי.
"כאחת שצמחה עם סוכנים, ניהלה חברת סוכנים והתפרנסה מתפוקתם ואף מהיכרותי הטובה איתך ארוכת השנים, אין בליבי כל ספק כי את מוקירה את פועלם המבורך ומכירה בחשיבותם של הסוכנים גם במכירת פוליסות רכב ודירה.
"וכאחד שייצג את סוכני הביטוח שנים רבות בשלל תפקידים בלשכת סוכני הביטוח עד סיום כהונתי כנשיא הלשכה ועושה זאת עד היום ברמה האישית כ'שגריר' של הענף כולו בפלטפורמות שונות, לרבות תקשורתיות, אני סבור שקמפיין נרטיבי שכזה לא עוזר לאף אחד וודאי לא לכם ואף מוציא אתכם באור לא חיובי למול ציבור המבוטחים שמזמן חדל מלחבב השמצות.
"חשוב לציין אף אחד איננו מתנגד לתחרות, ההיפך הוא הנכון. סוכני הביטוח הם מחוללי התחרות העיקריים בענף, ולראייה 80 אחוז מכלל הציבור על פי כל סקר מעדיף שירות של סוכן.
"שיקולכם עמכם שלא לעבוד באמצעות סוכנים ויחד עם זאת יש לעשות זאת במכובדות ולשמור על כבודם של כלל השחקנים בשוק".
"פנייתי זאת אלייך נעשית אמנם ברמה האישית אך מגיעה מתוך קריאה של עשרות סוכנים ביממה האחרונה שפנו אליי וחשים כמוני שהלכתם צעד אחד רחוק מדי. נכון וראוי יהיה לחדול מכך בבחינת "ספר בהחלט במה אתה טוב אך לא במה אחרים גרועים".
"מהכרותינו רבת השנים, אני משוכנע שתתני חשיבות לפנייתי", מסכם רוזנפלד את פנייתו.
תגובת ליברה לפניית עדיף: "קיבלנו את מכתבו של ליאור וצר לנו אם סוכני הביטוח ראו בכך פגיעה אישית בכבודם. ליברה אינה מזלזלת באף אחד מערוצי ההפצה בענף, אך עם זאת, מאמינה שהצרכן צריך להיות מודע לכל האפשרויות העומדות בפניו.
"חלק גדול מהציבור לא מודע לכך שאתרי ההשוואות לא כוללים את חברות הביטוח הישירות, ואינו מודע לכך שההשוואה שנעשית באמצעותם לא מציגה את כל האפשרויות ואת כל טווח המחירים בענף.
"המסר בפרסומת אינו ייתור סוכן הביטוח אלא שיקוף העובדה שבבדיקה שנעשית באתר השוואות בלבד לא מקבלים את התמונה המלאה, ומטרת הפרסומת היא להסביר לצרכן שכשמשווים מחירים, חשוב תמיד לקבל הצעת מחיר גם מליברה".
כתבות נוספות
הפניקס מרחיבה את תמיכתה בתוכנית "ניצנים" במגזר הדרוזי
כ-100 סוכני ביטוח השתתפו במפגש של "Clal Academy" שעסק בכיסוי טיפולים מחליפי ניתוח
ערן צ’רנינסקי עוזב את כלל ביטוח
אגף השיקום במשרד הביטחון יממן את הלימודים של נכי צה"ל בקורס חתמים של המכללה לביטוח ופיננסים
קבוצת מטאור ונטו שכר במיזם משותף: נטו פנסיה
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת