סוכן ביטוח בעידן טכנולוגי
יוסי הוא סוכן ביטוח ותיק, העובד לפרנסתו במקצוע מתחילת שנות התשעים. יוסי משווק תכניות ביטוח חיים ואלמנטרי, ועובד בתחום החיים עם חברת ביטוח עיקרית ועוד שתי חברות בשוליים. בשנים האחרונות בנה יוסי תיק גמל שמפוצל בין שני בתי השקעות, והוא סוכן ביטוח רב יצרן המשתדל למכור ללקוחותיו את התכניות הטובות ביותר עבורם.
יוסי הוא סוכן טכנולוג המסתובב עם מחשב נייד, אייפד, מדפסת קטנה וטפסים לכל מקרה שיקרה.
יש לו תוכנה לניהול לקוחות, תוכנת הצעות של חברה א, תוכנת הצעות של חברה ב׳, תוכנת הצעות של חברה ג׳ ועוד תוכנה למסמכי הנמקה ותוכנה לחישובים והשוואת פנסיה, ולבסוף תוכנה למילוי הצעות עם חתימה אלקטרונית. נשמע הגיוני? לא. מציאותי? כן.
בעבר כשרוב הסוכנים עבדו עם יצרן אחד מול מספר מצומצם של תכניות וטפסים זה לא היה נורא כל כך. אך כיום, שלכל חברה יש עשרות טפסי שינויים ועוד עשרות טפסי הצעות ועשרות סוגים של תכניות ביטוח שונות – המצב הולך ומסתבך. החברות מתחרות ביניהן על פיתוח אפליקציות שונות ומשונות שמקשות ומסרבלות את תהליך המכירה: באפליקציה אחת ניתן למכור רק בריאות, בשנייה רק ביטוח חיים ובשלישית רק משכנתא בתהליך ארוך ומסורבל.
מכירה ממוקדת לקוח
הפתרון הוא בדמות סוכן ביטוח רב יצרן. סוכן רב יצרן אינו תלוי בעבודה מול חברת ביטוח אחת, אינו נתון ללחצים מצד היצרן למכירת תכנית ביטוח כזאת או אחרת. סוכן רב יצרן מוכר את התכניות הטובות ביותר עבור לקוחותיו, מכיר את התכניות השונות של היצרנים השונים, יודע לבצע השוואת מחיר והשוואת כיסויים, מכיר את תרבות ניהול התביעות בגופים השונים. כמו כן הוא מודע לחשיבות השירות ולמענה מהיר עבורו ועבור לקוחותיו, ומשתמש באפליקציית ביטוח רב יצרנית.
לאחרונה אני נפגש עם יותר ויותר סוכני ביטוח איכותיים רב יצרנים שמאוגדים תחת גוף אחד המעניק להם מטריה של פתרונות הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום המקצועי. סוכנים אלו מצויידים במערכות טכנולוגיות מהמובילות בשוק, המאפשרות להם לבצע מכירה איכותית עוטפת לקוח. מערכות אלו אינן תלויות ביצרן כזה או אחר אלא מתפקדות כמערכת רב יצרנית, היודעת לבצע השוואות בין כמה יצרנים כאשר בסוף התהליך, הסוכן מסוגל לשגר את טפסי ההצעה ליצרנים השונים.
בזמן הקרוב נראה יותר ויותר סוכנים רב יצרנים, המתנתקים מהתלות בעבודה מול יצרן אחד, סוכנים טכנולוגים שמסתובבים עם טאבלט ואפליקציה חכמה המאפשרת מכירה איכותית עוטפת לקוח רב יצרנית. נראה יותר סוכני ביטוח פיננסים ופנסיונים שמצליחים לבצע מהפך פסיכולוגי ומהפך טכנולוגי.
סוכנים שמצליחים לעבור מעולם של חסכון, לעולם של ביטוח, מעולם של ניירת לעולם דיגיטלי. מעולם של תעריפונים, לעולם של סימולטורים חכמים, מעולם של יצרן אחד לעולם של השוואות בין היצרנים השונים ומכירה ממוקדת לקוח.
על סוכן הביטוח ללמוד ולהכיר את התכניות השונות לדעת מתי להציע ללקוח הכנסה בטוחה ומתי סכום ביטוח למקרה מוות. מתי להציע תאונות אישיות ומתי חבילה לביטוח מחלות קשות, ללמוד ולהכיר את השתנות הפרמיה והעלות הסופית. על סוכן הביטוח להיות מקצוען אמיתי בעולם משתנה. להוביל ולא להיות מובל, להתאחד ולאחד כוחות. עליהם לצמצם עלויות לחלוק בהוצאות, להצטרף לגוף מוביל שיחסוך מהם את התלות בהתחייבות ליצרן אחד ויאפשר עבודה איכותית רב יצרנית.
על סוכן הביטוח לדעת כי עתיד ענף הביטוח תלוי בו. אין תחליף לסוכן ביטוח מקצועי שנותן אך גם מקבל תגמול הוגן וראוי עבור עבודתו הקשה.
הכותב הינו מנכ"ל עמדה טכנולוגיות.
הכתבה פורסמה לראשונה במגזין עדיף, שהופץ בוועידת הסוכנים והיועצים ה-7.
כתבות נוספות
(היעדר) הכיסוי הביטוחי לשריפות בארה"ב – תפקיד הרגולטור בעידן אירועים קטסטרופליים
זינוק בתשואות ביטוחי המנהלים ב-2024
2024 האירה פנים לקרנות הפנסיה המקיפות
הדרכים להענקת ערך משמעותי ללקוחות שלכם
משפחה המשקיעה בפוליסת ביטוח חיים בינלאומית בניהול אישי – ניתוח מקרה
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת