סדנאות בינה מלאכותית לסוכני ביטוח – מפתח חיוני לחדשנות וליעילות
עולם הביטוח עובר מהפכה טכנולוגית משמעותית, והבינה המלאכותית עומדת בחזית השינוי. כלי בינה מלאכותית מתקדמים מציעים לסוכני הביטוח מגוון רחב של אפשרויות לשיפור תהליכים, הגברת יעילות ושיפור חוויית הלקוח. עם זאת, כדי למצות את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות הללו, הכשרה מקצועית היא חיונית. סדנאות המועברות על ידי מומחים בתחום הבינה המלאכותית מהוות פתרון יעיל להטמעת כלים אלו בסוכנויות הביטוח בישראל.
היכולת להכיר ולהשתמש בכלי בינה מלאכותית, אפילו במידה קטנה, היא חשובה לעבודת הסוכן שמצריכה לא מעט היבטים של כתיבה, יצירה, שיווק וניתוח נתונים ולכן השימוש בהם הופך מיום ליום עם התקדמות הכלים והיכולות לקריטית. במאמר זה נבחן מדוע סדנאות ולמידה בפועל חשובים ומה ניתן ללמוד וליישם בסדנאות אלה לסוכני ביטוח.
1. פיתוח מיומנויות חדשות
סדנאות מאפשרות לסוכנים לרכוש מיומנויות חדשות בכלל ובתחום הבינה המלאכותית בפרט, כגון:
• הבנת מושגים בסיסיים: הסוכנים לומדים את המושגים והעקרונות הבסיסיים של הבינה המלאכותית ומה ההבדלים בין המודלים השונים ושיטות שונות ליישום, אשר יכולים לייעל ולשפר את עבודתם היומיומית.
• הכרת כלי בינה מלאכותית רלוונטיים: הסדנאות מציגות מגוון רחב של כלי בינה מלאכותית המחולקים לכמה סוגי פתרונות, החל מכלים חינמיים המאפשרים יצירת תוכן, פוסטים, הבנה ותחקור דאטה ועד יצירת סרטונים וקמפיינים דיגיטליים. כלים מתקדמים לניתוח קבצי PDF ואקסלים ועד יצירת מצגות ואסטרטגיות שיווקיות. היכרות ולמידת כלי הצ'אטבוטים המאפשרים יצירה ושיפור תהליך העבודה, בין אם מדובר בסוכן גדול או סוכן קטן.
• יישום מעשי: בסופו של דבר ישנה חשיבות להתנסות בכלים וברכישת ביטחון בכלים. הסטטיסטיקה מראה כי אחוז גבוה של כ-85% מתנסים פעם אחת בכלים, אך רק כ-25% ממשיכים ועובדים באופן שוטף עם הכלים. לכן הסוכנים לומדים כיצד ליישם את הכלים הללו בפועל בעבודתם היומיומית, למשל, כיצד לנסח פרומטים שיווקיים במגוון הצ'אטים הקיימים. לאפיין צ'אטבוט כדי לענות על שאלות נפוצות של לקוחות או כיצד לנתח נתוני לקוחות כדי להציע מוצרים מותאמים אישית.
2. שיפור היעילות והפרודוקטיביות
על ידי שימוש בכלי בינה מלאכותית, סוכני ביטוח יכולים להפחית את כמות העבודה השגרתית ולמקד את זמנם בפעילויות בעלות ערך מוסף גבוה יותר, כגון מכירות, שיווק וייעוץ אישי ללקוחות. סדנאות מסייעות לסוכנים להבין כיצד לייעל את תהליכי העבודה שלהם ולשפר את הפרודוקטיביות ולהבין אילו כלים מתאימים להם במיוחד לאור העלויות המצטברות של הכלים.
3. חיזוק התחרותיות
ענף הביטוח הינו אחד הענפים התחרותיים (בין הסוכנים ופחות בין החברות) ועם נאמנות לקוח מוטלת בספק. סוכנויות ביטוח המטמיעות כלי בינה מלאכותית זוכות ביתרון תחרותי משמעותי. סדנאות מסייעות לסוכנים להבין כיצד להשתמש בטכנולוגיה כדי להציע שירות לקוחות משופר, להגדיל את נתח השוק ולשמור על לקוחות קיימים באמצעות חוויית לקוח.
4. הכנה לעתיד
תחום הביטוח עובר שינויים מהירים והבינה המלאכותית משחקת תפקיד מרכזי בעיצוב העתיד של הענף. סדנאות מסייעות לסוכנים להישאר מעודכנים בחידושים הטכנולוגיים ולהתכונן לאתגרים ולהזדמנויות העתידיים. גם אם כרגע הכלים או העלויות לא מתאימים לפעילות שלהם, ישנה חשיבות בהיכרות עם הכלים והתאמתם לעתיד הסוכן.
5. אבטחת מידע
בענף הביטוח קיימת רגולציה מחמירה בנושאי מכירה, שיווק ותפעול, אך גם נושא אבטחת מידע נמצא תחת פיקוח מחמיר, עקב רגישות המידע שמרוכז אצל סוכנים, הכולל אמצעי תשלום, מצב רפואי ופרטים אישיים. בסדנאות שמים דגש בכלים ובפתרונות אשר מכילים גם אבטחת מידע ומקבלים כלים במטרה להבין כיצד ניתן לשמור ולהגן על הדאטה תוך שימוש בכלי בינה מלאכותית.
6. ממשקים
במהלך הסדנה לומדים המשתתפים כיצד לשלב את כלי ה-AI עם מערכות ניהול הלקוחות שלהם, מערכות ניהול תביעות וכלים נוספים. שימוש בדאטה ובממשקים הינו אחד היכולות החשובות של הבינה המלאכותית, ובסדנה ניתן ללמוד וליישם כיצד ממשקים אלו מסייעים בפילוח לקוחות, פנייה ממוקדת והגדלת הפעילות במשאבים יחסית נמוכים.
7. אוטומציות
מצד אחד כלי אוטומציות כבר נמצאים בשימוש יחסית נרחב בענף הביטוח, אך מצד שני במספר פתרונות מצומצם ומאוד בסיסיים. רוב הסוכנים משתמשים בכלי אוטומציה באמצעות וואטסאפ למענה מהיר ולסיווג הפניות של לקוחות בעקבות פרסום או מידע מקצועי. כלי הבינה המלאכותית יכולים לסייע לסוכנים למקסם את האוטומציות ולשפרן באופן ניכר ובכך לשפר את חוויות הלקוח ולשפר את היעילות העסקית. כלי אוטומציה הם מגוונים ובעלי ממשקים רבים, לכן ישנה חשיבות להיכרות של אפשרויות נוספות גם בתחום זה.
סוכנים וסוכנויות ביטוח אשר העובדים והסוכנים שלהן עוברים סדנאות והכשרות בבינה מלאכותית, מייצרים ערך רב לסוכנות וניתן לראות את התוצאות בשטח. מחקרים כבר מראים את השינוי. מחקר שנערך בארה"ב הראה כי סוכנויות ביטוח שהשקיעו בהכשרה בכלי בינה מלאכותית, השיגו שיפור של כ-20% ברמת שביעות הרצון של לקוחותיהם תוך שנה אחת בלבד. בנוסף, נמצא כי חברות שהטמיעו תהליכי AI הצליחו להגדיל את הרווחיות שלהן בכ-15% בממוצע תוך שנתיים מיום ההטמעה.
סוכנים שעברו הכשרה וסדנאות בתחום בסבירות גבוה ישתמשו בכלים אלו בסוכנות ויצליחו לייצר תוצאות בשטח:
• שיפור משמעותי בזמני התגובה ללקוחות: צ'אטבוטים יכולים לענות על שאלות נפוצות של לקוחות באופן מיידי, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
• הגדלת מכירות: שיווק אפקטיבי בכלי בינה מלאכותית וניתוח נתונים חכם מאפשרים לסוכנים לזהות הזדמנויות מכירה חדשות ולהציע מוצרים מותאמים אישית ללקוחות.
• שיפור חוויית הלקוח: שירות יוזם, מהיר ומדויק והתאמה אישית של מוצרים ושירותים, משפרים את שביעות רצון הלקוחות ומגבירים את נאמנותם.
סיכום
סדנאות בינה מלאכותית מהוות השקעה חיונית עבור סוכנויות ביטוח בישראל. על ידי רכישת מיומנויות חדשות והטמעת כלי בינה מלאכותית מתקדמים, סוכנים יכולים לשפר את יעילותם, להגביר את התחרות מול המתחרים ולהציע שירות לקוחות משופר.
השקעה בסדנאות תניב בטווח הקצר תוצאות חיוביות והרגשת ביטחון בקרב העובדים ובטווח הארוך תסייע לסוכנויות הביטוח להתמודד בהצלחה עם האתגרים וההזדמנויות שיהיו בעתיד. עובדים המיומנים בכלים אלו יהיו מרוצים יותר במקום עבודתם, דבר שהוא קריטי בענף המתקשה בגיוס עובדים מקצועיים ובכך גם יקצרו את זמני ההכשרה שלהם.
במסגרת פעילות עדיףTech אנו מלווים, מייעצים ומבצעים מגוון סדנאות בבינה מלאכותית והשימושים הרבים הקיימים היום וזמינים לסוכנים. לקראת הסדנאות שלנו, אנו מבצעים סקרים מקדימים עם המשתתפים ומבררים לגבי כמות הלקוחות, הכלים הדיגיטליים שהם משתמשים ומה הניסיון עם כלי בינה מלאכותית. להפתעתנו כ-85% מהסוכנים עדיין לא התנסו בכלי בינה מלאכותית.
• הכותב הינו מנהל קהילת עדיףTech
רוצה לעבור טרנספורמציה דיגיטלית?
לחץ כאן
כתבות נוספות
השפעת הבינה המלאכותית על מקום העבודה – דרמטית
אלגוריתם האמון
הדרך לאסטרטגיית בינה מלאכותית בארגונים
בינה מלאכותית והרפורמה בביטוחי הבריאות
האם אתם מוכנים לשלב הבא?
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת