נבחרי השנה 2023 | בית הסוכן: קוואליטי
בזכות השקעה רבה במקצועיות ותמיכה בסוכנים, רשמה קוואליטי גידול מרשים בנתונים הכספיים בתחומי הבריאות, החיסכון והפיננסים – וגם גידול אורגני מרשים במספר הסוכנים | קוואליטי ב-2023 רכשה 11 סוכנויות ובתי סוכן והתרחבה לצפון ולשרון.
קוואליטי הציגה תוצאות מרשימת. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2023, היא הכפילה את גודלה והפכה להיות אחד מבתי הסוכן הגדולים, עם 349 סוכנים עצמאים (177 בתקופה המקבילה ב-2022), פרמיות ברוטו של 71 מיליון שקלים בבריאות (לעומת 39 מיליון שקלים), 349 מיליון שקלים בחיסכון ארוך טווח (לעומת 173 מיליון שקלים) ו-8.8 מיליארד שקלים בתחום הפיננסים (לעומת 4.9 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה ב-2022).
כחלק מהגידול המהיר רכשה החברה 11 סוכנויות ובתי סוכן, אבל לדברי יו"ר החברה איתי ברדה, מדובר בחברות קטנות שתרמו רק כשליש מהגידול בחברה, בעוד ששני שליש הושגו מגידול אורגני. הגידול התאפשר על ידי השקעה מסיבית וממוקדת בגיוס סוכנים איכותיים, הענקת מעטפת הזנק רחבה ומציאת ערוצים יצירתיים וחדשניים להשבחת והרחבת תפוקתם.
את האתגר המשמעותי שמולו עמדו הסוכנים ב-2023 הגדירו בקוואליטי כ"קושי ליצירת מחזור עסקים גבוה מספיק שמאפשר ניהול עסק בכבוד, עם רמת שרות גבוהה, איכותית ומקצועית". לכן קוואליטי שמה לנגד עיניה לסייע לדור החדש של סוכני הביטוח לייצר מחזור הכנסות גבוה ולייעל את עבודתם.
החברה מספקת לסוכנים הכשרות מקצועיות ומעטפת שירותים מלאה מקצה לקצה כדי שיוכלו להתייעל, להתמקד בפיתוח עסקי ובפגישות שירות ומכירה עם הלקוחות.
מערך תיאום פגישות הכולל 50 נציגים מתאם לסוכנים פגישות דרך שימוש בלידים מדיגיטל (בחברה מדווחים על כ-30,000 לידים חדשים מדי חודש), כנסים ואירועים לגיוס לקוחות וגיוס מעסיקים. החברה התרחבה גם מבחינה גיאוגרפית והשנה הוקמו קוואליטי צפון וקוואליטי שרון.
בנוסף, קוואליטי מסייעת לסוכנים להפוך לסוכני תאגיד. היא הקימה במהלך השנה 12 סוכנויות (שותפויות) עם סוכני ביטוח צעירים, ולדברי ברדה רובן כבר מראות פעילות עסקית משמעותית. מהלך נוסף היה הקמת מערך איתור ומימון רכישות תיקים של סוכנים ותיקים שרוצים לפרוש, על ידי סוכנים בתחילת הדרך. ברדה: "זה WIN WIN. הסוכנים הצעירים מרוויחים מניסיונם המקצועי של הוותיקים, ואלה קיבלו הזדמנות להעביר הלאה את התיקים שלהם".
עם ניסיון רב בעבודה מול סוכנים, בקוואליטי יודעים מהם הצרכים וגם מה נדרש מהם במגוון תחומים. "בשנים האחרונות יותר ויותר סוכנים מעדיפים לעבוד תחת בית סוכן ונוצרת אבולוציה", מסביר נדב טסלר, סמנכ"ל מקצועי. "ככל שהם מתקדמים אנחנו מזהים דברים נוספים שחשובים להם מעבר לליווי מקצועי או עסקי. זו יכולה להיות אפילו פעילות חברתית. כמו שהסוכנים צריכים להציע ללקוחותיהם סל מוצרים, גם בית הסוכן צריך להציע לסוכנים סל תמיכה ולהתאים אותו להם".
המנכ"ל לירון בריל: "האתגר הגדול של הסוכנים זה הקושי בלייצר צמיחה. אם פעם יכולת להתפרנס מגיוס של 5 לקוחות בחודש, היום זה כבר לא המצב. רוב הסוכנים מקיימים בממוצע 7 פגישות בחודש עם לקוחות. זאת אומרת שרוב הזמן הוא לא מבצע פעולות שמייצרות גידול בהכנסות".
בקוואליטי מתגאים בכך שההשקעה בסוכנים מצדיקה את עצמה: 90% מהסוכנים של החברה הם בעלי הכנסה של יותר מחצי מיליון שקלים, הרבה מעל הממוצע בענף (70% מכלל הסוכנים בארץ הם בעלי הכנסות של פחות מחצי מיליון שקלים).
כתבות נוספות
פרס מפעל חיים הוענק לאלי אלעזרא
הפניקס – קבוצת הביטוח והפיננסים לשנת 2024
ועידת עדיף ה-24 תיפתח הערב בטקס נבחרי השנה
נבחרי השנה 2024: תקנון, משקלים וטפסים
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת