מתקפת סייבר השביתה את מערכת שב"א למשך כשעתיים
החל מהשעה שבע בבוקר החלו להגיע תלונות של צרכנים שלא יכלו לבצע פעולות בכרטיסי האשראי שלהם. היקף התלונות הגיע מהר מאוד לאלפים רבים.
במערכת שב"א (שירותי בנק אוטומטים), האחראית על סליקות כרטיסי האשראי, גילו עוד קודם לכן תקלה במערכת והפסיקו את שירותיה כדי לבצע סדרת בדיקות.
הבדיקות העלו שמקור התקלה בשרתי חברות סליקה היושבים בחו"ל. לאחר ניתוק החיבורים עם שרתים אלו, חזרה המערכת לפעילות.
גורמים בחברות האשראי מסרו, כי "על פי הערכות כ-10% מבעלי העסקים בארץ משתמשים בחברות סליקה שהשרתים שלהן יושבים בחו"ל. נדגיש כי האירוע ידוע גם לבנק ישראל וגם מערך הסייבר הלאומי וככל שידוע לנו לא מדובר במתקפה מכוונת אלא בתקלה שגרתית שיכולה לקרות".
כשעתיים לאחר ה גילוי התקלה, הודיעה חברת שב"א כי "מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי פועלת בצורה סדירה ומלאה ומאז השעה 9:50 מאפשרת חיבור לכלל הגופים במשק. בשעה זו עוברות ומאושרות דרך שב"א למעלה מ-8,000 עסקאות בדקה"
בניגוד להערכה של גורמים בחברות האשראי, בעקבות בדיקה של מערך הסייבר הלאומי, נמצא כי מקור התקלה הוא במתקפת סייבר על השרתים בחו"ל.
בדיווח לבורסה מסרה חברת שב"א נמסר: "החל מהשעה 07:00 לערך, בעקבות מתקפת מניעת שירות, גופים המחוברים לחברה באמצעות אינטרנט חוו שיבושים בהעברת עסקאות לאישור בכרטיסי חיוב. עם זאת, פעילות החברה כמערכת התשלומים הלאומית פעלה כסדרה.
"החברה ביצעה פעולות לצורך מניעת המתקפה ובשעה 09:50 הפעילות חזרה לסדרה באופן מלא. להערכת החברה, האירוע לא השפיע באופן מהותי על הכנסות החברה בגין פעולות אלו".
כתבות נוספות
סוכנות ג'ינג'ר משיקה פלטפורמה דיגיטלית ומיתוג חדש
גיל שגיב מונה לסמנכ"ל שיווק וחוויית לקוח בעוגן
לשכת סוכני הביטוח קיימה את כנס האביב של מחוזות המרכז והשפלה
"יש לאפשר לבנקים קטנים להיכנס לעולם הביטוח כיצרנים"
עו"ד רני נויבואר מונתה לסגנית בכירה לממונה על שוק ההון ומנהלת חטיבת חא"ט ברשות
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת