מנכ"ל UXvision מציג: המתכון למצגת מנצחת
טל פלורנטין, מנכ"ל UXvision, הציג ב'כנס הכנסים' שקיימה היום (ה') עדיף כנסים בווילה בגני התערוכה בתל אביב, את סודות המוח ליצירת מצגת אפקטיבית.
לדבריו, יצירת מצגת צריכה להתבסס על אפיונים של המוח האנושי, המפעילים אנשים בעת הקשבה. ראשית, המוח מעבד טקסטים בצורה איטית, במהירות הגבוהה פי 60 אלף מהזמן בו לוקח למוח לעבד תמונה, ולכן קיימת חשיבות רבה להימנעות מטקסטים ארוכים. בנוסף, מציין פלורנטין, העיניים והאוזניים מתחרות על הקשב – קרב בו תמיד ידן של העיניים על העליונה, ולכן מצגת בה קיימת תנועה ודינמיות יתר על המידה עלולה להסיח את תשומת הלב מדבריו המרצה. "העיניים אינן יכולות להתעלם מתנועה, עניין שיש להביא בחשבון בעת בניית המצגת, לטוב ולרע", אמר פלורנטין והדגיש כי על המרצה והמצגת להשלים זה את זה, ולא להתחרות זה בזה.
במסגרת הרצאתו, הציג פלורנטין את מה שכינה 'מודל 3 השכבות', המורכב מהמצגת, מהמרצה ומהקהל. "כך יש לתכנן כל מצגת, תוך הבנה איזו אינטראקציה היא מייצגת עבור הקהל", אמר. "חשוב מאד להימנע מהכנסת כל הטקסט אותו אומר המרצה לתוך המצגת .את הרשימות יש לשמור מחוץ למצגת, אחרת ההרצאה משעממת. כך גם אינדקסים, בולטים וצ'ק ליסטים. הם גורמים לאובדן המיקוד בקרב הקהל".
פלורנטין הסביר כי מטרות המצגת הינן להזכיר למרצה את מבנה ההרצאה, שלצורך כך די בתמונה או מילה קצרה; להדגיש מסר חשוב לקהל, תוך ציון הרעיון במשפט אחד; להשלים מסר באמצעות אלמנטר ויזואלי; וכן לספר את הסיפור, שהינו הכוח הגדול ביותר של המצגת.
לפיכך, חשוב לדבריו למעט בטקסט, להגדיל את הפונטים לצורך נגישות המצגת גם לקהל המרוחק מהמסך, וכן לשלב בה תמונות רבות. פלורנטין, שהמצגות שיצר זכו לדבריו בשנים האחרונות לפרסים בינלאומיים, הציג את המלצותיו בספרו "חוויית המשתמש".
כתבות נוספות
עובדי כלל השתתפו בהקמת מרחב טיפולי לנפגעי פוסט טראומה
לשכת סוכני הביטוח: "המלצות הוועדה יכבידו במס ויקצצו תקרות הפקדה – החוסכים והפנסיונרים ייפגעו"
החלו השימועים למתנגדי מסקנות הביניים של הצוות לבחינת ארביטראז' רגולטורי במכשירי חיסכון
מגדל חוזרת עם סדרת הוובינרים "השקעות בזרקור" בפורמט חדש
הצעת חוק: רק בעל רישיון סוכן ביטוח ליחיד יוכל למכור ביטוח ארוך טווח
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת