כיצד מודלים מתקדמים משנים את פני ענף הביטוח
כולנו כבר מבינים שהטכנולוגיה משתנה במהירות, הבינה המלאכותית עומדת במרכז המהפכה הדיגיטלית ומציעה כלים עוצמתיים שמשנים את הדרך שבה אנו עובדים, מתקשרים ומספקים שירותים. בענף הביטוח, דווקא היכולות המתקדמות של המודלים כמו קלאוד, צ'אט ג'יפיטי, ג'מיני ופרקספיליטי מציבות את היסודות לעידן חדש של יעילות, פרסונליזציה ושירותיות עבור סוכני הביטוח. מאמר זה יבחן כיצד מודלים אלו משפיעים על עבודת סוכני הביטוח, בדגש על היכולות החדשות, כגון ניתוח תמונה והפקת נתונים מקבצים – וידגים את התועלת הרבה שהן מביאות ללקוחות ולסוכנויות כאחד.
בינה מלאכותית בעבודת הביטוח: קפיצת מדרגה טכנולוגית
המודלים החדשים המתקדמים כמו קלאוד, ג'מיני ופרקספיליטי, פותחו מתוך מטרה להתמודד עם אתגרים מורכבים באמצעות שילוב של יכולות ניתוח נתונים ותמונות בקנה מידה גדול. טכנולוגיות אלה מאפשרות לזהות תבניות נסתרות במידע, להפיק תובנות מדויקות ולייעל תהליכי עבודה. בכך, הן הופכות את הבינה המלאכותית לכלי חיוני בעבודת סוכני הביטוח גם ללא השקעה בתשתיות ייעודיות. מגוון היתרונות לסוכני הביטוח בתקשורת למול הלקוחות היא מגוונת ותלויה באופי ובסוג המוצרים של הסוכן.
כיצד זה עובד?
לדוגמה, כאשר מבוטח שולח תמונה של נזק שנגרם לרכב בתאונה, מערכת המבוססת על קלאוד יכולה:
• לזהות את סוג הנזק והיקפו.
• להפיק דוח מפורט על העלות המשוערת לתיקון.
• להציע פתרונות מיידיים, כגון הפניה למוסך הקרוב או המלצה על תיקון בבית הלקוח.
היכולת לזהות מידע חזותי באופן מיידי חוסכת זמן ומפחיתה את השגיאות בתהליך הטיפול בתביעות.
פרקספיליטי: השחקן החדש שמשלים את התמונה
מעבר ליכולות של קלאוד וג'מיני, מודל נוסף שצובר פופולריות הוא פרקספיליטי – פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, המספקת לא רק ניתוח נתונים אלא גם כלי ייחודי לחיפוש, מציאה ורכישה של מוצרים ושירותים.
יתרונות פרקספיליטי לעולם הביטוח:
• חיפוש מותאם אישית: הסוכן יוכל בקלות לפני שיחה עם לקוח לבצע בלחיצת כפתור בדיקה, חיפוש ומידע חשוב לקראת הפגישה.
• השוואת מחירים: המערכת מציעה תצוגת עלויות בזמן אמת, ומאפשרת ללקוחות לבחור את הפתרון המתאים ביותר לצרכיהם. כרגע, זה עדיין לא ישים לביטוח, אבל בקרוב מאוד זה יהיה זמין, ולכן ישפיע על הדרך שבה הלקוחות של הסוכנים יחפשו וישוו בעתיד מוצרי ביטוח.
• רכישה פשוטה ומהירה: בלחיצה אחת, ניתן יהיה להשלים תהליך רכישה של פוליסות או שירותי ביטוח מכמה סוכני ביטוח או החברות הישירות.
דוגמה ליצירת חוויית לקוח במקרה של נזק לרכב – למשל, פרקספיליטי מאפשרת לסוכן למצוא חלפים או שירותי תיקון קרובים, להשוות מחירים ולסייע בזמן אמת ללקוחות שלהם. הסוכנים יכולים להשתמש בכלי זה כדי לספק ללקוחות פתרונות יעילים ומהירים, ובכך לשפר את חוויית הלקוח ולהגדיל את שביעות רצונו. לא כל תביעה מגיעה למוסך ולהגשת תביעה ולכן כלי זה יעזור לסוכנים להתאים פתרונות יצירתיים ללקוחות שלהם.
דוגמאות יישומיות: המהפכה בשטח
המהפכה הופכת כל סוכן למשרד עוצמתי שמאפשר לו להעניק שירות ראשוני מהיר, מבוסס בינה מלאכותית. מעבר לצורך באוטומציה במשרד הסוכן, הכלים יכולים לסייע לסוכן לתת פתרונות ולהיחשב כמתקדם מבלי לחכות לתשובת חברת הביטוח, כגון:
ביטוח רכב: במקרה של תאונה, מבוטח מצלם את הרכב הפגוע ומעלה את התמונה לאפליקציה או מעביר לוואטסאפ של הסוכן. תוך שניות, הצ'אט יזהה את סוג הנזק, יעריך את עלותו ויפנה את המבוטח למוסך/שירות המתאים. בעזרת פרקספיליטי, הלקוח יכול גם לחפש חלפים במחיר משתלם ולבצע רכישה מיידית, או לתקן נזק שלא מכוסה או מתחת לעלות ההשתתפות העצמית.
ביטוח דירה: מבוטח מצלם נזק שנגרם לביתו (כגון קיר סדוק או רהיט הרוס). הטכנולוגיה מזהה את סוג הנזק ומפיקה דוח תיקון הכולל הערכת עלות וזמני עבודה והאם מכוסה בפוליסה. פרקספיליטי מאפשרת לסוכן לחפש בעלי מקצוע באזורו, להשוות מחירים ולהשלים את ההתקשרות בתוך דקות ולסייע ללקוח שלו בזמן אמת.
ביטוח בריאות: ביטוחים הכוללים החזרים על רכישת ציוד רפואי, הסוכן יכול להיעזר ביכולות פרקספיליטי כדי לאתר ציוד וספקים מתאימים, לבדוק זמינות ולסייע ללקוח לרכוש את הציוד הדרוש בצורה מאובטחת ומפוקחת וכמובן לקבל את ההחזר לפי תנאי הכיסוי.
סיכום: העתיד כבר כאן
מודלים מתקדמים כמו קלאוד וג'מיני, בשילוב פרקספיליטי, אינם רק טכנולוגיות חדשניות אלא כלים הכרחיים לסוכני ביטוח השואפים להוביל בשוק המודרני. יכולות ניתוח התמונה, הפקת הדאטה, חיפוש מוצרים והשוואת מחירים, הופכים את עבודת הסוכנים ליעילה, מדויקת וממוקדת לקוח. החיבור בין כלים אלו לבין הפעילות והמערכות של הסוכן, הוא היום פשוט וקל יותר ומאפשר לכל סוכן להכפיל את הפעילות שלו בכל תחום.
על סוכן הביטוח ל"נצל" את שפע הכלים הקיימים לטובת הפעילות שלו, גם אם כרגע הם לא פרסונליים, לא מתממשקים למערכת ה-CRM, אבל יכולים לתת מענה טוב בהכנה לשיחת מכירה, חיפוש מידע רלוונטי, השוואות ואף מציאת נותני שירותים ללקוחות שלנו – ועד ניסוח מכתב, הצעה או מייל.
השמיים הם הגבול.
• הכותב הינו מומחה לטרנספורמציה דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית בענף הביטוח והפיננסים, מנהל עדיף Tec
כתבות נוספות
כיצד בינה מלאכותית יכולה להוביל את סוכני הביטוח (SMB) לעידן החדש
2025: עידן הבינה המלאכותית והשפעתה על העולם העסקי והביטוח
בינה מלאכותית בענף הביטוח: ההזדמנויות, האתגרים, וההשפעות על מעסיקים
השפעת הבינה המלאכותית על מקום העבודה: תמונת מצב, אתגרים והזדמנויות
חדשנות או הכחדה: איך סוכנויות ביטוח קטנות יכולות להוביל את המהפכה הדיגיטלית
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת