התחברות / הרשמה
  • חדשות ומידע
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • רגולציה ומשפט
    • מאמרים
    • מתחמי תוכן
      • משברים וחירום
      • עדיף Tech
      • נבחרי השנה
  • VOD
    • ערוצים
      • התפתחות עסקית ואישית
      • אקטואליה ענפית
      • ביטוח כללי
      • ביטוח בריאות
      • ביטוח חיים ופנסיה
      • פיננסים והשקעות
    • כנסים
  • כנסים
    • כנסים עתידיים
    • ארכיון כנסים
  • נתב
  • זירת עסקים
    • ידע מקצועי
    • שיווק
    • עדיף Tech
  • חדשות ומידע
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • רגולציה ומשפט
    • מאמרים
    • מתחמי תוכן
      • משברים וחירום
      • עדיף Tech
      • נבחרי השנה
  • VOD
    • ערוצים
      • התפתחות עסקית ואישית
      • אקטואליה ענפית
      • ביטוח כללי
      • ביטוח בריאות
      • ביטוח חיים ופנסיה
      • פיננסים והשקעות
    • כנסים
  • כנסים
    • כנסים עתידיים
    • ארכיון כנסים
  • נתב
  • זירת עסקים
    • ידע מקצועי
    • שיווק
    • עדיף Tech
  • עמוד הבית
  • >
  • מתחמי תוכן
  • >
  • עדיף Tech

מידע רגיש על לקוחות ומסמכים נגנבו בהתקפות סייבר כנגד גופים בעולם הביטוח

רצף האירועים הללו מוכיח כי סקטור הביטוח נמצא תחת איום מתמיד, וכי כל חולייה בשרשרת – בין אם חברת ביטוח גדולה ובין אם סוכנות קטנה – היא כבר מטרה
ירדן פלד 08.12.24 | 16:12 2 דקות
תגיות:
  • איומי סייבר
  • ירדן פלד
  • אבטחת סייבר
ירדן פלד ירדן פלד
Your browser does not support the audio element.

לפני פחות מחודש כתבנו על הסכנות האורבות לסוכנויות הביטוח בתחום הסייבר ואבטחת מידע. לאחרונה דווח כי אחת מקבוצות ההאקרים האיראניות טענה שפרצה למערכות של סוכנות ביטוח ישראלית. ההאקרים טענו כי גנבו מידע בהיקף של 154 ג'יגה-בייט הכולל, לכאורה, פרטי מבוטחים, מסמכים רגישים, חוזים ותכתובות פנימיות.

בניגוד לטענות ההאקרים, ככל הנראה לא מדובר בפריצה ישירה למערכות של חברת הביטוח אליה קשורה סוכנות הביטוח, אלא לסוכנות הביטוח – סוכנות קטנה העובדת איתה. האירוע הזה מדגיש את הסיכון המשמעותי שעומדות מולו סוכנויות ביטוח קטנות, המשמשות נקודת גישה פוטנציאלית למידע רגיש של לקוחות ושל חברות ביטוח גדולות.

בשבועות האחרונים היו דיווחים על מספר התקפות סייבר משמעותיות על חברת ביטוח – האחת לפני כחודש והשנייה לפני מספר ימים, בהן נגנב מידע רגיש רב מלקוחות ואשר הוצע למכירה ברשת. אירוע נוסף שהתרחש גם הוא לפני מספר ימים בלבד היה פריצה לחברת ביטוח אחרת, שבמהלכה נחשפו מסמכים רגישים רבים אשר הופצו על ידי ההאקרים.

רצף האירועים הללו מוכיח כי סקטור הביטוח נמצא תחת איום מתמיד, וכי כל חולייה בשרשרת – בין אם חברת ביטוח גדולה ובין אם סוכנות קטנה – היא כבר מטרה.

מה מראים הנתונים?

בשנת 2023, מעל 40% מסוכנויות הביטוח הקטנות בעולם דיווחו על מתקפות סייבר, עם עלייה של 25% בהיקף האירועים בישראל בלבד. אירועים כדוגמת אלו מעלים שאלות מהותיות על התנהלות אבטחת המידע בסוכנויות קטנות ועל רמת המוכנות שלהן להתמודד עם איומים מתקדמים.

למה זה קורה?

סוכנויות ביטוח קטנות מחזיקות במידע אישי, פיננסי ורפואי רגיש, ולעיתים קרובות אין להן את משאבי האבטחה הדרושים להגנה נאותה. הן נתפסות כ"חולייה חלשה" בעיני התוקפים שמנצלים ומשיגים גישה למידע יקר ערך זה.

בנוסף, חשוב להבין – לא כל פתרון אבטחת מידע מתאים לכל ארגון. פתרונות סייבר צריכים להתבסס על אפיון מותאם אישית, המותאם לגודל הארגון, סוגי המידע שהוא מחזיק והמערכות שבהן הוא משתמש. ללא אפיון נכון, כל השקעה באבטחת מידע עלולה להיות לא יעילה.

שלושה טיפים קריטיים לסוכנויות ביטוח

1. הפרדת גישה למערכות. ודאו שמידע הלקוחות מאוחסן במערכות מבודדות ומוגנות היטב, כך שגם במקרה של פריצה, היקף הנזק יהיה מצומצם.

2. חיזוק שרשרת האבטחה. בחנו את רמת האבטחה של כל שותף חיצוני או ספק צד שלישי שאתם עובדים אתו. אירוע זה מדגיש את החשיבות של אבטחת מערכות של שותפים עסקיים.

3. הטמעת כלי ניטור ואיתור מתקדם. השתמשו בטכנולוגיות ופתרונות הגנה ומודיעין לניטור פעילות חשודה בניהול מערך ההגנה בארגון.

• הכותב הינו מומחה לטרנספורמציה דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית בענף הביטוח והפיננסים, מנהל עדיףTech

(נכתב בשיתוף עם חברת RSecurity)

כתבות נוספות

אש ותימרות עשן – על שריפת הענק בהרי ירושלים ומצב מערך הכבאות

בערב יום העצמאות תשפ"ה, חמש עשרה שנים לאחר אסון הכרמל, נדמה שמדינ...
מערכת עדיף 08.05.25 2 דקות
ירדן פלד

מהפכת הסוכן החכם בעידן הבינה המלאכותית: הזדמנויות ואתגרים בענף הביטוח

ענף הביטוח עובר בשנים האחרונות טלטלה עמוקה, כשהבינה המלאכותית (AI...
מערכת עדיף 08.05.25 5 דקות

עצמאות עם בינה

בעשור החולף הפכה הבינה המלכותית (AI) מכלי ניסיוני לשכבת יסוד בתפע...
מערכת עדיף 05.05.25 11 דקות
דרור שלוה - תמונה מרץ 2025

אסטרטגיית "חשוב אך לא דחוף" במצבי חירום

בעולם העסקי המודרני, ניהול משברים והיערכות למצבי חירום, הפכו להיו...
מערכת עדיף 30.04.25 6 דקות
ירדן פלד

הבינה כבר כאן – אבל איפה ההנהלה?

קפיצת מדרגה – בלי הנהגה כמעט כל ארגון בעולם משקיע היום בבינה מלא...
מערכת עדיף 27.04.25 4 דקות

כתבות אחרונות

  • 1
    בערב יום העצמאות תשפ"ה, חמש עשרה שנים לאחר אסון הכרמל, נדמה שמדינת ישראל לא הפיק...
  • 2
    ענף הביטוח עובר בשנים האחרונות טלטלה עמוקה, כשהבינה המלאכותית (AI) תופסת מקום הו...
  • 3
    בעשור החולף הפכה הבינה המלכותית (AI) מכלי ניסיוני לשכבת יסוד בתפעולן של מבטחות ב...
  • 4
    בעולם העסקי המודרני, ניהול משברים והיערכות למצבי חירום, הפכו להיות חלק בלתי נפרד...
  • 5
    קפיצת מדרגה – בלי הנהגה כמעט כל ארגון בעולם משקיע היום בבינה מלאכותית. אך בעוד ...

מעוניינים להשאר מעודכנים? הרשמו לניוזלטר של עדיף


    אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל
    אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל
    מוסיפים לך ערך
    טלפון: 03-9076000
    פקס: 03-9076001
    אימייל: [email protected]
    כתובת: האורן 12,
    מושב מגשימים
    ישראל
    מדורים
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • מאמרים
    כלים
    • אודות
    • יצירת קשר
    עלינו
    • עמוד הבית
    • אודות
    • יצירת קשר
    בניית אתרים

    כניסה לחשבון שלי

    (באמצעות סיסמה קבועה)
    שכחת סיסמה? איפוס סיסמה
    אני זוכר/ת את הסיסמה, רוצה להתחבר
    שלחנו לך קוד אימות למכשיר הטלפון
    שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
    אנא הזן את הקוד שקיבלת
    טרם נרשמת? הרשם עכשיו
    מיון לפי:
    {{modal-message}}

    יש לי שאלה עבור מוצר: מידע רגיש על לקוחות ומסמכים נגנבו בהתקפות סייבר כנגד גופים בעולם הביטוח.

      אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל