השקט חזר לצפון: זינוק של 60% בקריאות לחילוץ רכבים תקועים בכבישי הצפון
המטחים הכבדים על חיפה והצפון בשנה האחרונה, הביאו לירידה בתנועת רכבים על הכבישים. גם סגירת אתרי התיירות הפחיתה דרמטית את תנועת המבקרים באזור. אלא, שמנתונים של חברת בלו פרימיום, מקבוצת דוידוף, המספקת שירותי דרך וגרירה למבוטחים בביטוחי רכב, השקט בצפון מאז תחילת דצמבר, מעיד על שינוי במגמה: תנועה ערה בכבישים.
בדיקה שבחנה את היקף קריאות השירות שהתקבלו בחברה בשבועיים הראשונים של נובמבר, טרם הסכם הפסקת האש, לעומת הקריאות בשבועיים הראשונים החודש, לאחר כניסת ההסכם לתוקף, מדגישה כי חזרת התנועה לכבישי הצפון הביאה לזינוק דרמטי של 60% בפניות בעלי רכבים לשירותי דרך וגרירה. שיעור זה נגזר מפניות לשירותי דרכים בחיפה, הקריות, נהריה, עכו, צפת, כרמיאל ויישובי הגליל המערבי והגליל התחתון. עם זאת, בקריית שמונה וביישובי הגליל העליון ורמת הגולן טרם נרשם שינוי מובהק בחזרת התנועה הסדירה לכבישים, על פי נתוני קריאות השירות.
בחברה מוסיפים ומציינים כי יותר מ-50% מקריאות השירות נבעו מרכבים שלא הניעו או שנתקעו באמצע הכביש עקב תקלות מכניות או חשמליות. הרכבים טופלו בצדי הדרכים על ידי ניידות שירות טכני ובחלק מהמקרים נגררו למוסכים קרובים.
שי ורסנו, מנהל תפעול שירותי הרכב בבלו פרימיום: "אם בתחילת נובמבר טיפלנו בפניות שירות בודדות ביום בכבישי הצפון וריכוז התקלות בעיקר בכבישי המרכז והשפלה, המגמה מתחילת דצמבר שונה לחלוטין. השקט מגבול לבנון מוביל לנסועה גבוהה יותר בפיזור רחב יותר של כבישים, מה שמסביר את העלייה בתקלות ברכבים. עם חזרת התושבים והתיירות לכל חלקי הצפון, הצפייה היא כי נחזור לרמת נסועה ותקלות ברכבים בדומה לשנים קודמות, טרם פרוץ המלחמה".
כתבות נוספות
שריפות משנות שוק
קנט: שיא של תשע שנים בהיקף הנזקים לחקלאות
מיזם משותף ראשון לקבוצת אלמוג והראל ביטוח ופיננסים בתחום שכירות ארוכת טווח
הפניקס משיקה כיסוי ייעודי לשיפוץ ולבניית בתים שנפגעו במלחמה
אשרא אישרה ב-2024 ליצואנים ביטוח אשראי בערבות מדינה בהיקף של כ-11.2 מיליארד שקלים
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת