"השיח הפופולרי מצטצמם לסוגיית דמי הניהול"
בינואר 2013, לאחר שכיהן כסמנכ"ל ומנהל מרחב סוכנויות של מגדל במהלך 8 השנים האחרונות, מונה עמוס רוקח כמנכ"ל מבטח סימון, סוכנות ההסדרים הפנסיוניים והפיננסיים הגדולה בישראל. כמי שפעל מהצד של היצרן, רוקח מביא עמו ערכים מוספים בעבודה מול הלקוחות.
מה אתה מביא איתך לתפקיד?
"אני מקווה שאני מביא איתי את ערך המצוינות בשירות ואת ההבנה כיצד עובד יצרן, ומכאן גם כיצד למצות את מלוא הזכויות שניתן להפיק עבור כל לקוח. תפישת הניהול שלי מעמידה את שני הלקוחות שלנו, הן הלקוח הסופי והן המעסיק שלו, במרכז."
רגע לפני מתן זכות הבחירה לחוסך, את מי אתה מגדיר כלקוח שלך?
"היום יש שני סוגי לקוחות: העובד והמעסיק שלו. שניהם חשובים באותה מידה ושירות נכון של האחד משלים את השירות הנכון של השני. התפקיד שלנו הוא לקחת את המושג הערטילאי 'החיסכון הפנסיוני' ולהתאים אותו בתפירה עילית למאפיינים, לצרכים ולטעמים של כל אחד מהלקוחות, תוך התאמת המוצר הסופי למודל המפעלי."
מה מאפיין את המעסיקים עמם אתה נפגש?
"מה שמעניין את המעסיק הוא לאן השוק הולך ומה יהיה מודל העבודה העתידי. המעסיקים הגדולים מתעניינים האם באמת יגיע היום שלכל עובד תהיה הזכות לבחור מפיץ אחר. אני נפגש עם לא מעט מעסיקים, וזה תענוג לראות מעסיקים נאורים שדואגים לצרכי עובדיהם. יחד עם זה, השיח הפופולרי בקרב הרבה מעסיקים, מצטמצם לצערי לסוגיית דמי הניהול. יש עוד עבודה רבה בחינוך השוק."
כיצד מתמודדים המעסיקים עם המציאות המשתנה?
"אנו ערוכים להעניק פתרון משולב. אנו מוכיחים לעובד כיצד ההסדרים המפעליים שגיבשנו עדיפים על פני כל אלטרנטיבה אחרת, כך שגם כאשר תהיה לו ב- 2014 הזכות לבחור את המפיץ, הוא עדיין יעדיף את ההסדר הקיים. במקביל נערכנו להעניק פתרון מותאם למעסיקים שייאלצו לעבוד עם סוכנים רבים במקביל – בי-דיוק, חברת תפעול ההסדרים הפנסיוניים שלנו, תעניק להם שירות בכתובת אחת."
כיצד תשפיע כניסת המסלקה הפנסיונית על מנהלי ההסדר?
"המסלקה יודעת להיות צינור של מידעים זמינים, ואין לה זיכרון של ידע. יתכן שאם כל השוק ידבר בשפה אחידה העלויות תהינה יותר זולות ונוכל להתייעל, אך המעסיק עדיין יצטרך מנהל הסדר כדי להתנהל מול היצרנים."
מהי תמונת השוק העתידית למנהלי הסדר?
"לאור כל מה שקורה ומתוכנן בשוק, יגבר היתרון לגודל. רק מנהלי הסדר בעלי נתח שוק משמעותי וגב פיננסי איתן יוכלו להמשיך ולהעניק שירות הוליסטי הכולל שירותי תפעול, שיווק ושירות למיצוי המיטב של החיסכון הפנסיוני, כמו גם במוצרים משלימים."
כתבות נוספות
עובדי כלל השתתפו בהקמת מרחב טיפולי לנפגעי פוסט טראומה
מגדל חוזרת עם סדרת הוובינרים "השקעות בזרקור" בפורמט חדש
סופרסונס ואקסלנס טרייד הקימו מיזם לעידוד השקעות נשים בשוק ההון
צועדים בשביל גיא גלבוע דלאל
ספונסר ראשי חדש למועדון הכדורסל הפועל תל אביב: IBI בית השקעות
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת