"העובד חוסך במהלך חייו כמיליון וחצי שקלים לטובת הפנסיה, ומקדיש מחשבה בנושא לאורך כל השנים כרבע שעה בממוצע"
"השוק הפנסיוני הינו שוק דינמי אשר במהלך העשור האחרון השתנו בו יסודות ההסדר הפנסיוני מקצה לקצה מבחינה משפטית, מוצרי הפנסיה והביטוח, וניתן חופש בחירה פנסיוני בידי העובד. שינויים אלו יוצרים למעסיקים צורך בהכוונה ובייעוץ אובייקטיביים, כדי להקים ולשדרג את מערכות הפנסיה בארגון באופן המגן עליהם מבחינה משפטית פנסיונית" – כך אמר היום (ב') ישראל לחמן, מנכ"ל שאול את לחמן ייעוץ ובקרה פנסיונית, בכנס הפנסיוני של התאחדות המלונות בישראל שהתקיים בשיתוף עדיף כנסים בקראון פלזה בתל אביב.
"העובד חוסך במהלך חייו כמיליון וחצי שקלים לטובת הפנסיה, ומקדיש מחשבה בנושא לאורך כל השנים כרבע שעה בממוצע. בצד המעסיק השכר הממוצע בהתאחדות המלונאות עומד על סביב 8,000 שקלים לחודש. המערך הפנסיוני עולה 4 מיליון שקלים לשנה", ציין לחמן. "תקציב ההסדר הפנסיוני הינו במקרים רבים אחת ההוצאות הסדירות הגבוהות בתזרים הפיננסי של חברה. עבור מעביד בתחום המלונאות, המעסיק כ-300 עובדים בשכר ממוצע ארצי בענף התיירות, צפויה ההוצאה הפנסיונית הכוללת של תשלומי המעביד בלבד, ללא חלקו של העובד, לעמוד על למעלה מ-5 מיליון שקלים לשנה. מדובר בסכומים עצומים, ונשאלת השאלה מה יודעים המעסיק והעובד אודות הסדרי הפנסיה. סקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה שרמת הידע היא עגומה, כאשר 35% מהאוכלוסייה אינם יודעים להשיב על שאלות בסיסיות בנושא".
לדבריו, סקר שערך בקרב עובדים ומעסיקים בו נשאלו הצדדים מה חשוב להם, העלה שהעובדים מעוניינים לעסוק כמה שפחות בתחום הפנסיה, אך לחוש בטוחים שבבוא היום יהיו מוגנים. למעסיקים, לעומת זאת, חשוב שקט תפעולי ועובדים מרוצים.
"המצב הרצוי שונה בתכלית – קיים ריבוי של מוצרים שיוצרים בלבול, קיימת מורכבות ושינויי רגולציה עצומים", טען לחמן. "לא אחת אנחנו נתקלים בחופש בחירה של העובד. העובדים כל הזמן משנים את דעתם, כי חבר המליץ או כי העובד שמע על תכנית טובה. קיים חוסר יכולת להתמודד עם המצב בארגונים, ולכן קבענו שיטה להתמודד עם הנושא הפנסיוני".
לחמן הציג מודל בן 5 שלבים לבנייה ושדרוג המערך פנסיוני בארגון. השלב הראשון במודל הוא אפיון פנסיוני מקדים – לימוד מאפייני החברה, חבויות משפטיות וגיבוש תכנית פעולה פנסיונית להמשך. לאחר מכן מגיע שלב הביצוע – עריכת מכרזי פנסיה וביטוח, בחירת מנהל הסדר פנסיוני, בניית תהליכי שירות ובקרה.
לדבריו, לאחר ביצוע החבילה יש צורך לבצע התאמה לארגון ולעובד. כך מתחילים בשלב ההטמעה הפנסיונית – שילוב ההסדר המשודרג במערכות השכר של משאבי האנוש, מרמת הארגון עד להתאמה בייעוץ פנסיוני אישי לכל עובד, כולל שיפורים פרטניים.
בשלב הבא המעסיק מציג לעובדי החברה את הישגי ויתרונות המהלך שביצע לטובת העובדים באמצעות כנסים, מצגות, אתר אינטרנט פנימי, ועוד.
לדבריו, במרבית המקרים אין למעסיק הידע, ההגנה המשפטית, הכלים והזמן לבקר באופן שוטף את ההסדר הפנסיוני. בקרה אוביקטיבית שאינה בידי סוכן הביטוח של ארגון עשויה למנוע מהמעסיקים חשיפה משפטית, הפסדים כלכלים וביטוחיים.
"המודל הפנסיוני יכול להתאים לכל סוג של מעסיק- בעל הסדר פנסיוני קיים או למעסיק חדש", הוסיף לחמן. "כל אחד מהארגונים יכול לבחור איזה שלב מתאים לו ולבצעו באופן מודולרי על פי צרכי הארגון. אף אחד אינו חכם לבד, ולכן ניתן לשפר את המודל יחד עם העובדים והמעסיק".
כתבות נוספות
ד.נ.ר השיקה בכנס השנתי אתר חדש המיועד לסוכני הקבוצה
כלל ביטוח ופיננסים תרמה כ-6,000 חבילות מזון לראש השנה
לקוחות בלו פרימיום קיבלו לוחות שנה של החברה אותם ציירו ילדי העובדים
כלל החזקות מאמצת מדיניות חלוקת דיבידנד
קבוצת הראל ערכה טקס הוקרה למתנדבים המצטיינים במיזם המשותף עם עמותת נבט
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת