"הסוכנים כאן כדי להישאר"
"שוק הביטוח נמצא בתקופה מאתגרת- המסלקה הפנסיונית, השחיקה בדמי הניהול, התחזקות היועצים לאור המכרזים הישירים של המעסיקים הגדולים והחשוב ביותר – לקוחות חכמים שדורשים יותר", אומרת קרן רוזנבלט, מנהלת מחלקת סוכנים ויועצים בבית ההשקעות הלמן אלדובי.
תפקידה הרשמי של רוזנבלט הוא מנהלת פיתוח עסקי בחברה, בה היא עובדת בחמש השנים האחרונות. היא בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ותקשורת, מתכנתת מחשבים, ואם לשתי בנות. היא מנהלת מחלקה ובה בעלי רישיון ורפרנטים שנותנים מענה שירותי ותפעולי לסוכנים.
מהו אופי עבודתך?
"אני נפגשת עם סוכני ביטוח במטרה לייעל את עבודתנו המשותפת. לאור החשיבות הרבה שאנו רואים בעבודה עם סוכנים אנו מקיימים פגישות רבות עימם באזורי פעילותם ולעיתים אף בהשתתפות המנהלים הבכירים של בית ההשקעות – מנכ"ל החברה, רמי דרור, ומנהל ההשקעות הראשי, אילן ארצי, ובעלי תפקידים נוספים. יחד אנו מציגים את הפעילות ואת הביצועים של בית ההשקעות, לצד סקירות מאקרו כלכליות והמלצות השקעה. בית ההשקעות קיבל החלטה אסטרטגית לקדם את הסוכנים מתוך אמונה בהם וביכולתם. ההחלטה מבוססת על מחקר שטח מקיף שנעשה מול מעסיקים, יועצים, לקוחות קיימים ולקוחות אסטרטגיים שמחזיקים בלא מעט נכסים. כולם מבינים את הערך המוסף של הסוכן והמסקנה היא שהסוכנים כאן כדי להישאר".
לפני כשנה מיזג בית ההשקעות את פעילותו עם בית ההשקעות הדס ארזים, וכיום הוא מנהל נכסים בסך 14 מיליארד שקלים, תוך התמקדות בניהול קופות הגמל וקרנות השתלמות.
מהי השפעת המיזוג?
"המיזוג עם הדס ארזים יצר סינרגיה אשר באה לידי ביטוי בחיזוק מערכי ההשקעות והשירות, ולהרחבת סל המוצרים. כיום בית ההשקעות עובד עם כ-140 סוכנים וסוכנויות", היא אומרת כמי שעבדה בתפקידה הקודם כאחראית על פיתוח עסקי סוכנים ויועצים בהדס ארזים.
מה הסוכנים מחפשים בעבודה מולכם?
"אני מזהה מגמה של חיפוש אחר בית השקעות שמנהל היקף נכסים לא קטן מצד אחד וגם לא גדול מידי מהצד השני, לצד שירות ויחס אישי".
מה את צופה לשוק הפנסיוני העתידי?
"הנהירה אחרי הפרמטר של דמי ניהול לא תמשך לאורך זמן. יש לכך משמעות, אך מהר מאוד נחזור להתמקד בערכים החשובים יותר. סוכנים שיש להם אורך נשימה יזכו לגלות שהלקוחות מבינים שלא ניתן לבצע מהלכים ללא סוכן. אישית, על אף שאני בקיאה ויכולה לוותר, אני משתמשת בשירותים של סוכן".
מה הסוכנים צריכים לעשות על מנת להתאים את עצמם לשוק החדש?
"כל סוכן יצטרך למצוא את המודל שמתאים לו – הסוכן יגבה דמי שירות מלקוח שמעוניין להשיג דמי ניהול נמוכים. הסוכן ימציא את עצמו מחדש בטכניקה שתהיה מקובלת עליו ועל הלקוח. זה לגיטימי לגבות דמי טיפול כשאתה מעניק ערך אמתי ללקוח".
0
כתבות נוספות
איילת כמיליאן כהנא, סגנית מנהל אגף פרט באיילון ביטוח, מסיימת את תפקידה
נכסים דיגיטליים יוכרו כנכסים החייבים במס רווחי הון
הראל תמכה בפצועי צה"ל במסעם לפסגת הקילימנג'רו
בנק ישראל: אין סכנה ליציבות חברות הביטוח
הפינה המקצועית: הפקדה לקרן השתלמות עבור שכיר בעל שליטה
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת