הסוכנים זועמים: הראל חותרת תחתינו להרחבת השיווק הישיר
סערה בקרב סוכני הביטוח: במכתב אשר צורף לדוח השנתי של עמיתי קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים של הראל, נעשתה פנייה ישירה לכלל לקוחות הקבוצה "לצרכי שיווק ודיוור ישיר של מוצרים ביטוחיים, פנסיוניים ופיננסיים משלימים", לשון המכתב. הפנייה מהווה עליית מדרגה נוספת במדיניות הישירה של החברות ומצמצמת עוד יותר את ההפרדה הנהוגה בין פעילות הישירים לבין פעילות סוכני הביטוח.
"הראל מעוניינת לרכז את כלל הנתונים אודותיך המצויים בידי חברות קבוצת הראל במאגר אחד מרכזי, באופן שיאפשר לנו לספק לך שירות יעיל ומקיף לכלל מוצרי הביטוח, הפנסיה והפיננסים של הראל שברשותך ובין היתר, להציע לך הצעות עסקיות ושיווקיות המותאמות יותר לצרכיך ולטעמיך", נכתב בפנייה.
עוד צוין בפנייה כי הראל מתנה את הסכמת הלקוח לשימוש במאגר באי הודעה מטעמו. כלומר, אם במידה ולא יפנה לקבוצה באחת מדרכי ההתקשרות המופיעות בהבלטה במכתב, כאילו הסכים להיכלל במאגר אשר ישמש גם את החברות הבנות של הקבוצה, בהן דקלה, בסח"ח – אשראי ו-EMI ביטוח משכנתאות. על המכתב חתומה חטיבת אגף הבריאות של הקבוצה.
אורי צפריר, סגן נשיא לשכת סוכני הביטוח והאחראי על הטיפול בשיווק הישיר, אמר לעדיף כי ללשכה הגיעו "פניות רבות וזועמות" של סוכני ביטוח בנושא.
הסוכנים טוענים כי אמנם מדובר בפעולה חוקית, אך בלתי הוגנת, אשר מהווה הפרת הסטטוס קוו בין הסוכנים לחברות הביטוח. "מה עושים במקרה בו הלקוח שייך גם לחברה וגם לי?", תוהה אחד הסוכנים. "יש להם מאגרי נתונים של כולם, מה גם שהחברה יכולה לומר 'פעם הוא היה לקוח ישיר שלי'. זה לא מקובל, וצריך לעשות סדר. לכל הפחות יש מקום לפנות לסוכן ולהודיע לו שהלקוח שלו שייך גם לחברה".
"יש חוסר אמון של הציבור בענף הביטוח", טוען סוכן אחר. "הלקוחות אינם יודעים מהי זהות הפונה אליהם – חברת הביטוח בשם עצמה, בשם הסוכן, או שמא הסוכן עצמו התקשר. מאחר ולא כדאי לחברות הביטוח לטפל בקרנות הפנסיה בדמי הניהול הנוכחיים, הן מחפשות פתרונות באמצעות מכירת מוצרים משלימים".
"ההסכמה צריכה להיות בלשון חיוב ולא על דרך השלילה", אומר ישראל אליוביץ, סגן יו"ר ועדת האתיקה בלשכה. "מן הראוי שחברות הביטוח יכבדו את הסוכנים ולא יתחרו בהם, כיוון שמי שבנה את חברות הביטוח והביא אותן עד הלום הם הסוכנים ".
מהראל נמסר בתגובה: "הראל מקפידה על הוראות חוק הגנת הפרטיות. המכתב עומד בכל דרישות הדין ומיועד לאפשר להראל ולציבור סוכניה אפשרות להעניק שירות עוד יותר טוב ללקוחות".
תגובת לשכת סוכני הביטוח: "לאור תלונות רבות ונזעמות של סוכני ביטוח, פנינו להראל בנושא. העניין נמצא בהידברות מול החברה".
כתבות נוספות
אתגרי מקצוע האקטואריה בעידן המודרני יידונו בכנס יום האקטואר הבינלאומי
אמיר בירן רוכש את תיק הביטוח של הסוכן הוותיק עודי חרמוני
עובדי הראל פיננסים התנדבו בניקוי חוף פלמחים
ירדן פלד הצטרף לכוורת המומחים של מטאור כמומחה AI
ארביטראז' גלובל פמילי אופיס קיימה כנס למשקיעים כשירים
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת