התחברות / הרשמה
  • חדשות ומידע
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • רגולציה ומשפט
    • מאמרים
    • מתחמי תוכן
      • משברים וחירום
      • עדיף Tech
      • נבחרי השנה
  • VOD
    • ערוצים
      • התפתחות עסקית ואישית
      • אקטואליה ענפית
      • ביטוח כללי
      • ביטוח בריאות
      • ביטוח חיים ופנסיה
      • פיננסים והשקעות
    • כנסים
  • כנסים
    • כנסים עתידיים
    • ארכיון כנסים
  • נתב
  • זירת עסקים
    • ידע מקצועי
    • שיווק
    • עדיף Tech
  • חדשות ומידע
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • רגולציה ומשפט
    • מאמרים
    • מתחמי תוכן
      • משברים וחירום
      • עדיף Tech
      • נבחרי השנה
  • VOD
    • ערוצים
      • התפתחות עסקית ואישית
      • אקטואליה ענפית
      • ביטוח כללי
      • ביטוח בריאות
      • ביטוח חיים ופנסיה
      • פיננסים והשקעות
    • כנסים
  • כנסים
    • כנסים עתידיים
    • ארכיון כנסים
  • נתב
  • זירת עסקים
    • ידע מקצועי
    • שיווק
    • עדיף Tech
  • עמוד הבית
  • >
  • מאמרים

הסביבה הרגולטורית והעסקית מצמצמת את המודל העסקי של הסוכן המסורתי

מאיר רוטברג 03.02.25 | 17:51 2 דקות
תגיות:
  • מאיר רוטברג
מאיר רוטברג
Your browser does not support the audio element.

המתקפות של משרד האוצר, רשות שוק ההון וחברות הביטוח נגד סוכני הביטוח נובעות ממספר גורמים עיקריים, שמקורם בשינויים רגולטוריים, שיקולי רווחיות ומאבקי שליטה בשוק הביטוח והחיסכון הפנסיוני:

1. אינטרס של האוצר בהפחתת עלויות חיסכון ופנסיה

משרד האוצר, בעיקר דרך רשות שוק ההון, פועל להוזלת דמי הניהול על חיסכון פנסיוני וביטוחי. הסוכנים נתפסים על ידי הרגולטור כגורם שמייקר את העלויות ללקוח באמצעות עמלות ותיווך. לכן, יש מאמץ מצד האוצר להחליש את כוחם של הסוכנים ולהגביר את הישענות הציבור על פתרונות דיגיטליים וחברות ישירות.

2. קידום ביטוחים ישירים ודיגיטליים

חברות הביטוח הישירות זוכות לעידוד מצד הרגולטור משום שהן מציעות ביטוחים ללא סוכן, מה שמפחית את העלות הכוללת לצרכן, אך גם מחליש את מעמדו של הסוכן. בנוסף, המעבר לשירותים דיגיטליים מצמצם את הצורך בתיווך של סוכן אישי, וגורם לכך שחברות הביטוח מעדיפות לעבוד ישירות מול הלקוחות.

3. מאבקי שליטה בין הסוכנים לחברות הביטוח

חברות הביטוח עצמן מעוניינות לחסוך את עמלות הסוכנים, ולכן דוחפות את הלקוחות לפתרונות ישירים או לפלטפורמות פנימיות של מכירות. זה נכון במיוחד בחיסכון הפנסיוני, שם חברות הביטוח מעדיפות לשמר לקוחות ישירות ולא לחלק עמלות לסוכנים.

4. שחיקת המעמד של סוכני הביטוח בעיני הציבור

במשך השנים נעשו רפורמות שהבליטו את הסוכנים כמי שלעיתים גובים עמלות מופרזות או לא מספקים ערך מוסף משמעותי ללקוחות. הדימוי הציבורי של הסוכן השתנה, ובמקביל האוצר מנסה לקדם מודלים שקופים יותר, כמו ביטוחים אונליין והשוואות מחירים.

5. רגולציה מחמירה ומגבלות על עמלות

האוצר הכניס תקנות שמגבילות את העמלות על מוצרי ביטוח פנסיוני וגמל, למשל, הפחתת דמי ניהול המקסימליים, איסור על תמריצים מסוימים לסוכנים, והגדלת השקיפות מול הלקוח. מהלכים אלה מקטינים את הרווחיות של הסוכנים ומקטינים את הכוח שלהם בשוק.

6. ריכוזיות השוק ושימור כוח הרגולטור

רשות שוק ההון מנסה לרכז את השליטה בשוק ולמנוע תלות בסוכנים פרטיים. מצד אחד, היא רוצה לשפר את השירותים לציבור, אבל מצד שני היא מחזקת את התלות בחברות הביטוח הגדולות ובפתרונות דיגיטליים בשליטתן.

מה זה אומר לעתיד הסוכנים?

סוכני הביטוח שנשענים על ערך מוסף גבוה, ייעוץ מקצועי ואובייקטיביות אמיתית, עדיין יהיו רלוונטיים, אך הסביבה הרגולטורית והעסקית הולכת ומצמצמת את המודל העסקי של הסוכן המסורתי. ההתמודדות עם האתגרים האלה תצריך התאמות, כמו התמקדות בייעוץ בלתי תלוי, מעבר למודל תכנון פיננסי רחב יותר, והתאמה לכלים דיגיטליים חדשים.

המאבק על תפקיד הסוכן יימשך – אבל מי שלא יתאים את עצמו, יתקשה לשרוד.

• הכותב הינו יו"ר ועדת חדשנות ודיגיטל בלשכת סוכני הביטוח

כתבות נוספות

יניב גל - חדש אפריל 2025

תחילת הפקדות מעסיק לתנאים סוציאליים

שאלה עובדת חדשה שמתחילה לעבוד אצל מעסיק חדש לאחר ששנים לא עבדה ו...
מערכת עדיף 11.05.25 2 דקות

עתיד סוכני הביטוח העצמאים: קביים או כנפיים?

האם אתם מרגישים שהעומס התפעולי והתחרות הגוברת בענף הביטוח מתישים ...
מערכת עדיף 06.05.25 4 דקות
להשתמש בתמונה הזו - 2024

לקוחות כשגרירים: מנוע הצמיחה של סוכן הביטוח המוביל

בעולם הביטוח, בו אמון הוא פקטור קריטי והקשר האנושי הוא זה שעושה א...
מערכת עדיף 30.04.25 4 דקות
ארז מלכי

דעה | תגמול סוכני הביטוח מהגופים המוסדיים

לפני כחודש צוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ובהשתתפותם ש...
מערכת עדיף 29.04.25 5 דקות
עו"ד יניב גל

קבלת מידע מקופת גמל של יורש

שאלה: שאלה לגבי עמית שנפטר ויש לו כספי תגמולים – האם לבקשתו של י...
מערכת עדיף 28.04.25 3 דקות

כתבות אחרונות

  • 1
    שאלה עובדת חדשה שמתחילה לעבוד אצל מעסיק חדש לאחר ששנים לא עבדה ולא הפקידה לתכני...
  • 2
    האם אתם מרגישים שהעומס התפעולי והתחרות הגוברת בענף הביטוח מתישים אתכם? אתם לא לב...
  • 3
    בעולם הביטוח, בו אמון הוא פקטור קריטי והקשר האנושי הוא זה שעושה את ההבדל, כל לקו...
  • 4
    לפני כחודש צוות בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר ובהשתתפותם של הממונה על שוק...
  • 5
    שאלה: שאלה לגבי עמית שנפטר ויש לו כספי תגמולים – האם לבקשתו של יורש, חייבת קופת...

מעוניינים להשאר מעודכנים? הרשמו לניוזלטר של עדיף


    אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל
    אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל
    מוסיפים לך ערך
    טלפון: 03-9076000
    פקס: 03-9076001
    אימייל: [email protected]
    כתובת: האורן 12,
    מושב מגשימים
    ישראל
    מדורים
    • בתעשייה
    • ביטוח בריאות וחיים
    • ביטוח כללי
    • פנסיה וגמל
    • פיננסים והשקעות
    • מאמרים
    כלים
    • אודות
    • יצירת קשר
    עלינו
    • עמוד הבית
    • אודות
    • יצירת קשר
    בניית אתרים

    כניסה לחשבון שלי

    (באמצעות סיסמה קבועה)
    שכחת סיסמה? איפוס סיסמה
    אני זוכר/ת את הסיסמה, רוצה להתחבר
    שלחנו לך קוד אימות למכשיר הטלפון
    שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
    אנא הזן את הקוד שקיבלת
    טרם נרשמת? הרשם עכשיו
    מיון לפי:
    {{modal-message}}

    יש לי שאלה עבור מוצר: הסביבה הרגולטורית והעסקית מצמצמת את המודל העסקי של הסוכן המסורתי.

      אתר זה מוגן ע"פ מדיניות הפרטיות ותנאי השימוש של גוגל