המסלקה הפנסיונית תאפשר לבעלי רישיון ולמשפחות לקבל מידע על חוסכים שנהרגו או נרצחו במלחמה
המסלקה הפנסיונית פנתה לסוכני הביטוח לגבי פעולות מסלקה על חוסכים לגביהם דווח לגופים המוסדיים כי נפטרו (נהרגו ונרצחו) עקב המלחמה.
בהודעה לבעלי רישיון מסבירה המסלקה כי בימים כתיקונם היא אינה מעבירה מידע בבקשת פישינג (פעולת מסלקה) על חוסכים לגביהם דווח לגופים המוסדיים כי נפטרו. "לצערנו ולכאב כולנו, אנו לא בימים כתיקונם. ביומיים האחרונים, ולאחר שהתברר היקף ההרוגים והנעדרים הגדול מקרב האוכלוסייה האזרחית ואנשי המילואים, נשאלנו בדבר האפשרות והדרך לקבל מידע שכזה. המידע יכול לסייע רבות למשפחות הנפגעים ולבעלי הרישיון המטפלים בהם", מסבירה המסלקה.
היא הוסיפה כי בשבועיים הקרובים היא תפעל ככל האפשר לאפשר לבעלי רישיון ולמשפחות הנפגעים לקבל את המידע, תוך שהיא תפנה לכל המוסדיים בבקשה להימנע בתקופה הקרובה ככל שניתן מדחיית בקשות מידע על מי שדווח על פטירתו החל מה-7 באוקטובר 2023. המסלקה תסייע לכל בעל רישיון שידווח לה כי בקשת המידע שלו על הרוג או נעדר נדחתה על ידי גוף מוסדי בפעילות ישירה שלה מול המוסדי להשלמת דיווח המידע.
המסלקה תאפשר לבעלי רישיון ולחוסכים, בכפוף לתנאים (מפורטים בהמשך), להגיש בקשת מידע ללא עלות כספית, על חוסכים שנהרגו או שהוגדרו כ"נעדרים". בנוסף, תאפשר המסלקה הפנסיונית לבעלי רישיון ולחוסכים, בכפוף לאותם התנאים, להגיש בקשות מידע ללא עלות כספית גם על כל חוסך שנפצע במהלך המבצע ומאושפז בבית חולים.
התנאים להגשת בקשה בשם נפטר, נעדר או פצוע קשה הם:
• בהיעדר יכולת להחתים את אותם החוסכים על ייפוי כוח עדכני, הגשת בקשת מידע על ידי בעל רישיון על נפטר, נעדר או פצוע מאושפז, מותנת בהיות בעל הרישיון מוגדר כסוכן ממונה במוצר/י החוסך ו/או יש בידו ייפוי כוח מסוג א' שנחתם על ידי אותו החוסך במהלך השנה האחרונה, ורק לאחר שקיבל פניה מקרוב משפחה ממדרגה ראשונה של החוסך.
• בעל רישיון ישלח למסלקה במייל במהלך החודש והחודש הבא, רשימה של בקשות מידע שהוגשו על ידו העומדות בתנאים אלו. יש לפרט במייל: ח.פ./ת.ז ושם מלא של בעל הרישיון, מספר תיק מסלקה, ת.ז הלקוח בשמו הוגשה הבקשה, תאריך הגשת הבקשה.
• לדיווחים שיגיעו עד ל-20 בכל חודש המסלקה תפעל ככל שניתן כי לא יבוצע בגינם חיוב או שניתן לבעל הרישיון זיכוי בגינם בחודש העוקב.
• כל בעל רישיון זכאי להגשה של עד 10 בקשות העומדות בתנאים אלו ללא צורך בתיאום מראש. בעלי רישיון הפועלים באזורים בהם היקף הפגיעה גדול יותר, מתבקשים לפנות למסלקה ולתאם מראש הגשות בהיקף גדול יותר.
המסלקה מסרה עוד: "בו בעת אנו ממליצים לכם לפנות לקהל הלקוחות שלכם, בדגש לאוכלוסייה הגדולה שגויסה למילואים ופרוסה בקווי העימות בדרום ובצפון, בהמלצה להגיש בקשת מידע ולהחזיק בידם, בידי המשפחות, או בידכם, מידע עדכני על תיק מוצרי הביטוח והפנסיה שלהם, וזאת לכל מקרה או מצב אשר חו"ח העלול להתרחש".
בנוסף, המסלקה מודיעה לסוכנים: "לנוכח המצב הביטחוני ולפגיעה בהיקף פעילותכם בשוק, בעלי רישיון המבקשים דחייה בביצוע החיוב החודשי שלהם במסלקה, מוזמנים לפנות עד ל-22.10.2023 אלינו ואנו נפעל ככל שניתן למתן ארכה. תינתן עדיפות לבעלי רישיון הפועלים באזור הדרום ובגזרת גבול הצפון".
כתבות נוספות
אחריות בית הסוכן על התנהלות הסוכן הבודד
שוק הפנסיה נותר עם אותן קרנות
אוגוסט חיובי לביטוחי המנהלים – בהובלה של איילון
חודש חיובי נוסף לקרנות הפנסיה המקיפות
הפינה המקצועית: הוכחת הכנסה בפועל במקרה נכות
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת