הכלים הטכנולוגיים שמשנים את עבודת סוכן הביטוח
כתבתי בעבר על השינויים הרבים שמתרחשים בענף הביטוח מהצד הטכנולוגי וכיצד הם משפיעים על עבודת חברות הביטוח וסוכני הביטוח. לאחר בדיקת הטכנולוגיות העתידיות, הגיע הזמן לרדת קצת לקרקע ולבחון מהן הטכנולוגיות הקיימות אשר משנות את פני עבודת הסוכן. ולא סתם משנות, כיצד הן מייעלות את עבודתו ומאפשרות לו להגדיל את הפעילות שלו למול לקוחות קיימים וחדשים.
אין זה סוד שעבודתו של הסוכן הפכה מורכבת וקשה. היא מצריכה ידע רב מערכות רבות שיסייעו לו לבצע את עבודתו בהתאם לרגולציה ובהתאם לצורך של הלקוחות לדעת ולקבל הכל מהר ומדויק. רוב עבודתו של הסוכן מתמקדת בשלושה מעגלים:
1. מערכות לניהול הלקוחות
CRM – מערכות שמאפשרות לו לנהל את הלקוח 360 מעלות אשר בהן הוא מדווח על הפעולות, על הסטטוסים כדי לקבל תמונה מלאה על הלקוח. מערכות אלו שולחות זרועות נוספות לנושא הטפסים והחתימה הדיגיטלית והשוואות בין המוצרים והחברות, אבל בבסיסן הן מערכות לניהול הלקוחות והמוצרים השונים.
2. מערכות תפעוליות
מערכות שמטרתן לייעל את עבודת הסוכן בהפקת הפוליסות וניהול התפעול למול חברות הביטוח. מערכות אלה הן קריטיות לעבודת הסוכן כאשר במידה והזכויות לא נקלטו או הסכומים לא נכונים, הדבר משפיע הן על המבוטח של הסוכן והן על התגמול של הסוכן בחברת הביטוח. גם מערכות אלה שולחות זרועות לתחומים נוספים ומטרתן לייצר אוטומציות בתהליכי ההפקה השונים, הן מול הלקוח והן מול החברות. לדוגמה – בוט להשלמת מספר ת.ז וצילום התעודה יכול לחסוך זמן רב והתעסקות בתהליך התפעול. היתרון של מערכות אלו הן בקשר התפעולי מול הלקוח הנובעות מרגולציה כגון ייפוי כח, החתמה מרחוק ותפעול טפסים.
3. מערכות למכירה/שירות
מטרת המערכות היא לנהל את המכירה באמצעות פעולות למול לקוחות קיימים וחדשים כדוגמת ניהול לידים, טרום פגישה, סימולטורים וחידושים. מערכות אלו מבוססות על מערכת הליבה של ה-CRM אך מאפשרות מודולריות לפי סוג הפעילות של הסוכן ובכך מייעלות את יכולות המכירה של הסוכן.
אז אילו מערכות מובילות כיום בשוק הביטוח לפי שלושת המעגלים? מה היתרונות של כל אחת? כיצד הן מייצרות ערך לסוכנים הקטנים והגדולים, כאשר לפעמים זו הביצה והתרנגולת – לסוכן הקטן אין מספיק דאטה ופעולות כדי לייצר אוטומציות ובלי האוטומציות הוא יישאר סוכן קטן יחסית.
באפי
את מערכת ה-CRM של באפי אין צורך להציג מכיוון שהיא נמצאת בקרב מרבית סוכני הביטוח בארץ. אבל באפי אינה רק מערכת CRM. היא מאפשרת ביצוע פעולות רבות ומגוונות לסוכני הביטוח. באפי הינה מערכת מתקדמת המתאימה לסוכנויות ולסוכנים עם כמות לקוחות יחסית גדול ומכירת המוצרים השונים – פרט, אלמנטרי ופנסיוני.
השירותים הניתנים ממערכת באפי הם: מערכת ניהול משרד לסוכן ביטוח מקצה לקצה, סימולטור ביטוחי רכב עד להפקות, מערכת טפסים מקוונים חכמים, מסלקה און ליין לעבודה יעילה, בומרנג (איסוף נתונים מכל המקורות הכוללים הר הביטוח, חברות הביטוח ומסלקה ומייצרת דוחות, ניתוח והחתמת הלקוח במקום אחד), מערכת ניהול ותפעול לידים, הכנה לפגישה, פריזבי (סוכן אלמנטרי דיגיטלי רכב וחידושים), צ’אטבוקס (מערכת מבוססת וואטסאפ לתקשורת מול הלקוחות), באפי בוט (בוטים חכמים שעונים במקום הסוכן) ומרכזיות חכמות בענן להתממשקות עם המערכות.
ריבוי האפשרויות לא מתאים לכל סוכן ולכן עליו לנתח ולהבין את הצרכים הספציפיים שלו. המערכות של באפי מכסות אתת כל שלוש הקטגוריות של שירות, תפעול, מכירה ושירות.
יתרון – מערכות ותכונות מתקדמות המדברות אחת עם השנייה כך שהמשתמש יכול לקבל all-in-one, במידה ומשתמשים במערכת ה-CRM התממשקות קלה וראייה 360.
חיסרון – לעיתים במוצרים שהם all-in-one המשתמש יכול להיחשף גם לפיצ’רים שלא בהכרח משמשים אותו, מה שיכול לגרום למשתמש “ללכת לאיבוד”.
מורן זיסר, מנכ”לית: “כל סוכנות ביטוח מגיעה לשלב שבו היא צריכה מערכת CRM שעוזרת לנהל את הלקוחות, הפוליסות, המסמכים, לעשות בקרה על תהליכים, לתת שירות איכותי ולייצר לידים מתוך הדאטה, וקורה לא פעם שמחפשים אחר מערכות, אבל מה שבאמת צריכים זה – פתרונות. חשוב לדעת, אם כך, שכשרוכשים מערכות טכנולוגיות, מתחילים מערכת יחסים עם ספק, שיהיה שם בשבילך לאורך כל המסע”.
מדיהו
שחקן חדש יחסית בתחום הביטוח, היא חברת מדיהו של מיקי קופל. המערכת הינה חדשנית וממוקדת במוצרי הבריאות ולכן מתאימה לסוכנים וגם ללקוחות המעוניינים מצד אחד להיות מקצוענים בתחום הבריאות ומצד שני להקל תפעולית על הקושי בבחירת ספק/טיפול והתשלום/תביעה.
מדיהו קמה מתוך צורך אמיתי של הלקוחות והסוכנים שמצאו את עצמם מצד אחד משלמים לא מעט עבור כיסויי הבריאות שלהם ומצד שני מתקשים לממש את הזכויות שלהם למול כול הגופים כגון ביטוח לאומי, קופות החולים וחברות הביטוח. המערכת מבוססת על מנוי חודשי ומשלבת בין מומחים אנושיים לטכנולוגיה מתקדמת. המערכת מאפשרת החזרים כספיים בגין טיפול רפואי, כפל ביטוח, הקדמת תורים, ייעוץ משפטי, חוות דעת שנייה, רופא מומחה ועוד.
יתרון – דיגיטלית מלאה, נוחה, ידידותית בעלת פיצ’רים רבים שמסייעים לקבלת החלטות וביצוע פעולות.
חיסרון – יתרונה הוא גם חסרונה. היא מתמקדת במוצר אחד מסך המוצרים של הסוכנים. מתאימה במיוחד לסוכנים אשר הדיגיטציה הינה מרכיב בסיסי בהתנהלותם.
יובל ארנון, מדיהו: “כל סוכן שרוצה לתת ערך מוסף ללקוחותיו ולהיות הריטיינר של המשפחה בכל צורך רפואי, חייב לצרף את לקוחותיו למדיהו”.
סמס 2010
אחת המערכות הוותיקות והמהימנות בענף הביטוח, שחקנית חזקה ומרכזית בשוק סוכני הביטוח, יועצים פנסיונים ופיננסים הינה סמס 2010.
את המערכת מפתחים צוות מומחים מקצועי מעולמות הביטוח, פיננסים ומערכות המידע, בדגש על זווית העבודה של הסוכן ואנשי המשרד וראיית מתקדמת בתחום הדיגיטל.
מדובר במערכת תפעול ומכירות מתקדמת שחוסכת זמן רב, מאמץ ואף כח אדם. סמס עונה על צרכיהם המקצועיים של אנשי הביטוח והפיננסים, על כל שלביהם, החל משלב גיוס לקוח, חיבור ישיר למסלקה ולהר הביטוח, בדיקת התיק וניתוחו. היא כוללת סימולטורים בתחום הפרט, הפנסיוני והפיננסי, החתמת טפסים ממוכנים דיגיטלית, כולל כל המסמכים הרגולטוריים, שיגור להפקה מהירה ישירות ממשרד הסוכן ומעקב מלא אחר תהליכי העבודה. כלי משמעותי וחשוב הוא ניתוח תיק סוכן, מערכת לזיהוי הפוטנציאל העסקי של סוכן הביטוח וניתוח רווחיות הלקוחות שלו.
יתרון – הממשק מעוצב בצורה חדשנית, ידידותית ונוחה ומכיל ממשקים רבים ומגוונים המעניקים אופטימיזציה לעבודת הסוכן.
חיסרון – מתמחה בתחום הפנסיוני פרט וחיים, אך אינה מכילה סימולטורים בתחום האלמנטרי.
אבי פרדס, מנכ”ל: “חשוב לנו לציין ולהדגיש כי חברת SMS היא חברת תוכנה המיועדת להעניק פתרונות ממוכנים לסוכני ביטוח ואנו נמשיך לפתח כל דבר שסוכני הביטוח צריכים”.
בשוק קיימות מערכות נוספות, כגון פוליוויז, פוליקליק ועוד, המתחרות אף הן על הסוכנים ולכן מייצרות תחרות בריאה בענף וכמובן מקדמות את הסוכנים לעבר פתרונות דיגיטליים מתקדמים למול הלקוחות בכל ההיבטים. על הסוכן לבדוק את האפקטיביות של כל מערכת/פיצ’ר בהינתן סוג הלקוחות והעלויות המתאימות עבורו.
• הכותב הינו יזם ומומחה בתחום הטכנולוגיה והחדשנות בעולם הביטוח; שותף מייסד בחברת CI; בעלים – אריסטו – נגיעות זהב דיגיטליות
כתבות נוספות
דוח החדשנות 2024 של INSA: כיצד יכול ענף הביטוח בישראל ליישם את התובנות
בינה מלאכותית כרכיב לשיפור רווחת העובד
איך למכור ביטוח? לעבוד על הרגש בעזרת AI
הטיות באלגוריתמים של בינה מלאכותית והשפעתן על תחום הביטוח
טרנספורמציה דיגיטלית בעולם הביטוח: חמש מגמות המשנות את השוק
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת