החל מינואר 2013: שיווק המקדמים יוגבל לגילאי 60 ומעלה
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, פרסם היום (ה') את ההוראות הסופיות לעניין אופן שיווק תכניות ביטוח חיים עם מקדמים מובטחים. הממונה קובע כי החל מה-1 בינואר 2013, יתאפשר שיווקם של מקדמים מובטחים רק למי שמלאו לו 60 שנים ומעלה. עם זאת, במגבלות מסוימות יתאפשר למבוטחים בפוליסות קיימות עם מקדם מובטח לנייד את כספם לחברת ביטוח אחרת במהלך שנת 2013.
נזכיר כי כוונת האוצר המקורית היתה להגביל את שיווק המקדמים המובטחים החל מ-2013 לגיל 55 ומעלה.
זאת ועוד, כפי שפרסמנו, מתכוון האוצר לבצע שינוי הדרגתי אשר בסופו יונגש המקדם המובטח לגיל פרישה בלבד.
ביולי 2012 פרסם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון תכנית לשינוי אופן שיווק ביטוחי חיים. לתוכנית שתי מטרות: הגברת השקיפות וההוגנות של המוצר למבוטחים ושיפור יציבות חברות ביטוח. בחודשים האחרונים נערכו דיונים עם חברות הביטוח על הצעות שהציגו החברות, לאור עקרונות שהתווה האגף. בסיכום הדיונים ובהתאם למסקנות מחקר מקיף שערך האגף על השלכות חוסר הוודאות באומדן תוחלת חיים עתידית, הוחלט על שמירת המסגרת העקרונית שפורסמה ביולי. בנוסף, לאור תגובות החברות, בכוונת הממונה להסדיר את השוק כך שמבוטחים יבחרו מוצרי קצבה ומקדמים בסמוך להתחלת קבלת קצבאות.
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג אמר: "השינוי מבטיח כי מבוטחים ייהנו ממוצרים התואמים את צרכיהם ותישמר יציבות חברות הביטוח לטווח הארוך".
0
כתבות נוספות
מגבלות חדשות והרחבת מיסוי: הצעדים שהממשלה מתכננת להבטחת היציבות הפיסקלית
שנה ל-7 באוקטובר: עובדים של מנורה מבטחים שיתפו ברגשות ובסיפורי קרוביהם
איילון קיימה טקס זיכרון שכלל עדויות מה-7 באוקטובר
עובדי כלל ביטוח נחשפו לסיפורים קשים מה-7 באוקטובר באמצעות משקפי מציאות מדומה
הראל ציינה שנה למלחמה בפגישה עם משפחות שכולות ותערוכות הנצחה
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת