האוצר פרסם הוראות לשיפור השירות של סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון, פרופ' עודד שריג, פרסם הוראות הקובעות אמות מידה לשירות שמעניקים סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים ללקוחותיהם.
מהאוצר נמסר כי מטרת החוזר הינה להבטיח שירות איכותי ואמין למבוטחים ולחוסכים, והוא פרק נוסף בהסדרת השירות. יצוין כי הפרק הקודם שפורסם ב-2011 מתייחס לגופים מוסדיים.
החוזר פורסם לאחר התייעצות רחבה עם גורמים מקצועיים בשוק הביטוח ודיונים שנערכו עם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון על טיוטה בנושא שפורסמה באוגוסט 2012. "בעל רישיון נדרש לתת ללקוח שירות מקיף וכולל בכל ענין הקשור למוצר שרכש לקוח, החל ממועד ההתקשרות ועד ליישוב תביעה", הסביר שריג. "שירות איכותי מהווה תנאי יסודי ליכולת לקוח לממש את זכויותיו. חוזר זה, המשלים את הוראות החוזר 'שירות ללקוחות גופים מוסדיים', מבטיח מתן שירות נאות על ידי בעל רישיון לאורך כל תקופת הקשר עם לקוח".
החוזר מסדיר לראשונה את האופן שבו סוכנים ויועצים מייצגים לקוחות בפני גופים מוסדיים ומחייב אותם למסור ללקוחות מידע על זכויותיהם ובנוגע לדרכי הפעולה העומדות לרשותם. בנוסף קובע החוזר כי על סוכנים ויועצים לפרסם מדיניות שירות מסודרת שתפרט את זכויות הלקוחות ולשמור על תקשורת יעילה וזמינה עם לקוחות, וסוכנויות גדולות יידרשו למנות אחראי על שירות לקוחות שיקבע הנחיות לטיפול בפניות ובתלונות לקוחות, יוודא עמידה בהוראות השירות וינחה את עובדי המשרד.
לצפייה בחוזר- לחצו כאן
כתבות נוספות
בית המשפט הוציא לקבוצת נטו צו עיכוב הליכים זמני – לבקשתה
"תרמית והונאה פנסיונית בהיקף של כמיליארד שקלים שלא הייתה כמוה בישראל"
פורסמה הרפורמה בהשקעת כספים בידי אפוטרופוס או מיופה כוח
פורסמו הכללים הסופיים למכרז הקרנות הנבחרות
הממונה דורש מבעלי השליטה בסלייס גמל להזרים לחברה 74 מיליון שקלים באופן מיידי
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות קוד חד פעמי)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת