גידול של 35% בתלונות שהוגשו נגד חברות הביטוח
7,688 תלונות הוגשו ב-2012 על ידי מבוטחים לאגף שוק ההון באוצר נגד חברות הביטוח, קרנות הפנסיה וקופות הגמל, כלומר גידול בשיעור של 35% לעומת מספר התלונות ב-2011. עם זאת, רק חלק קטן מהתלונות נמצא מוצדק – כך עולה מדוח הממונה על שוק ההון לשנת 2012.
בדומה לעבר, רובן המכריע של התלונות היו נגד חברות ביטוח. ב-2012 הוגשו 5,846 תלונות, כלומר גידול של 31% ביחס ל-2011. בנוסף הוגשו 1,100 תלונות נגד קרנות פנסיה, כלומר גידול בשיעור של 63%. יתר התלונות הוגשו הן נגד קופות גמל.
מקור: דוח הממונה 2012
עם זאת, הפיקוח מצא רק 1,233 תלונות שהוגשו נגד חברות הביטוח כמוצדקות, כלומר כ-20% בלבד מכלל התלונות. ב-2011 נמצאו רק 917 תלונות כמוצדקות, המהוות שיעור דומה. רובן המכריע של תלונות אלו יושבו במו"מ ישיר בין המבוטח לחברה, ורק במספר תלונות זניח היה צורך בהתערבות ישירה של המפקח. יתר התלונות נמצאו לא מוצדקות או שלא היו בתחום טיפולו של הפיקוח.
מבין החברות הקטנות, החברה בעלת מספר התלונות המוצדקות הנמוך ביותר הינה ביטוח חקלאי, עם 2 תלונות, ואחריה אליהו חברה לביטוח עם 10 תלונות מוצדקות. במקום השלישי שלמה חברה לביטוח עם 15 תלונות, אחריה AIG עם 19 תלונות, כלל בריאות עם 22 תלונות, איילון עם 42 תלונות והכשרה עם 51 תלונות. נגד דקלה, מקבוצת הראל, נמצאו 66 תלונות מוצדקות, ואילו החברה הקטנה נגדה הוגשו מספר התלונות המוצדקות הגבוהות ביותר הינה ביטוח ישיר עם 70 תלונות.
מבין החברות הגדולות, למנורה מבטחים מספר התלונות המוצדקות הנמוך ביותר, העומד על 99 תלונות. אחריה מגדל עם 117 תלונות, הראל עם 131, והפניקס עם 207 תלונות. מספר התלונות המוצדקות הגבוה ביותר הינו נגד כלל ביטוח, עם 241 תלונות.
מקור: דוח הממונה 2012
לצפייה בדוח הממונה המלא – לחצו כאן
0
כתבות נוספות
סוכנות ג'ינג'ר משיקה פלטפורמה דיגיטלית ומיתוג חדש
לשכת סוכני הביטוח תוקפת את דוח הביניים של הצוות לצמצום הפערים במכשירי השקעה וחיסכון
גיל שגיב מונה לסמנכ"ל שיווק וחוויית לקוח בעוגן
לשכת סוכני הביטוח קיימה את כנס האביב של מחוזות המרכז והשפלה
"יש לאפשר לבנקים קטנים להיכנס לעולם הביטוח כיצרנים"
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת