"בעת תיקון שמשה לא מתבצע כיול למערכות הבטיחות המותקנות על גבי השמשה הקדמית של הרכב"


לבית השפט המחוזי בחיפה הוגשה תובענה ובקשה לאישורה כייצוגית, בטענה כי מתקיני שמשות הפועלים מטעם חברות הביטוח הנתבעות במסגרת כתב שירות 'ביטוח שמשות', אינם מבצעים במהלך פירוק השמשה השבורה והתקנת השמשה החדשה (החלופית), כיול למערכות הבטיחות המותקנות על גבי השמשה הקדמית של הרכב.
בתביעה שהוגשה נגד שמונה חברות ביטוח, כלל ביטוח, הראל, הפניקס, מגדל, איילון, ביטוח ישיר, שלמה ביטוח ושומרה – שדיווחו על כך לבורסה – נטען עוד כי הן נמנעות מלהורות למתקינים לבצע כיול, כאמור, ואף נמנעות מלגלות למבוטחים במעמד רכישת כתב השירות או לאחר מסירת הרכב, כי הכיסוי לא יכלול בדיקה וכיול של מערכת הבטיחות במהלך החלפת השמשה הקדמית, חרף הוראות היצרן והסיכון הכרוך בכך.
שלוש הקבוצות בשמן מוגשת התובענה, כוללות קבוצת צרכנים המחזיקה או החזיקה בכתבי שירות/ביטוח שמשות מטעם הנתבעות, כאשר במהלך החלפת השמשה הקדמית, בעת הפעלת כתב השירות, מערכת הבטיחות ברכבם לא נבדקה ו/או לא כוילה.
הקבוצה השנייה כוללת קבוצת צרכנים המחזיקה או החזיקה בכתבי שירות/ביטוח שמשות מטעם הנתבעות, כאשר בעת הפעלת כתב השירות, המתקין מטעם הנתבעות גבה מהם תוספת תשלום עבור בדיקה ו/או כיול של מערכת הבטיחות.
הקבוצה השלישית היא קבוצת צרכנים שבבעלותם רכב המצויד במערכת בטיחות שרכשה כתב שירות/ביטוח שמשות מהנתבעות, ולא נמסר להם במעמד רכישת כתב השירות כי הכיסוי לא יכלול בדיקה וכיול של מערכת הבטיחות במהלך החלפת השמשה הקדמית.
עילות התביעה הנטענות הן, בין היתר, הפרת הוראות משרד התחבורה וחוק שירותים בענף הרכב, הפרת הוראות בחוק חוזה ביטוח והוראות הממונה על הביטוח, הפרת הוראות איסור הטעיה שבחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), ובחוק הגנת הצרכן, היצג רשלני, רשלנות ופגיעה באוטונומיה, הפרת חובת תום הלב בכריתת חוזה ובקיומו וקיפוח בחוזה אחיד.
סכום התביעה האישית הנטען בבקשה הועמד על 300 שקלים. התובעים מעריכים את הנזק הכולל הנטען לכלל חברי הקבוצה אותה הם מבקשים לייצג ביותר מ-2.5 מיליון שקלים, אך הם מציינים כי הסכום לא ניתן לשיעור בשלב זה.
כלל ביטוח דיווחה לבורסה כי היא לומדת את התובענה. ביטוח ישיר מסרה לבורסה כי היא לומדת את הטענות העולות מהבקשה. הפניקס דיווחה כי היא לומדת את פרטי התביעה, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורה כתובענה ייצוגית, ואם תאושר, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתה.
שלמה ביטוח מסרה כי היא בוחנת ולומדת את התובענה, ולכן בשלב זה אין ביכולתה להעריך את הסיכויים לאישור התובענה כתובענה ייצוגיות ו/או את היקפה, ובאם תאושר, את סיכוייה להתקבל. באשר לשומרה, לבורסה דווח כי בשלב ראשוני זה שומרה לומדת את פרטי התובענה והבקשה ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורה כתובענה ייצוגית, ואם תאושר, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתה.
כתבות נוספות
לשכת סוכני הביטוח תוקפת את דוח הביניים של הצוות לצמצום הפערים במכשירי השקעה וחיסכון
איילון מבצעת מגוון חידושים בביטוח כללי פרט
פוינטר: גידול של 75% בניסיונות הגניבה וגניבת אופנועים ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ב-2024
דיון סרק נוסף בוועדת הכלכלה
הראל תפצה מבוטחים של שירביט שמידע שלהם דלף באירוע הסייבר ב-2020
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת