בני שיזף: הרגולציה טובה לענף
כנס יעוץ פנסיוני וגמל נערך היום (ב') מטעם הפניקס.
אייל לפידות, מנכ"ל החברה, פתח את הכנס באומרו: "אנו מצויים בצומת דרכים מאד מעניין בעולם הפנסיוני, מתרחשים שינויים מאוד מהותיים אך אין חשיבה סדורה וברורה שכולם מסכימים עליה. אני חושב שנושא קרנות הפנסיה ילך ויגדל למרות שינויי הרגולציה ובסופו של דבר הן יהיו השחקן המרכזי בשוק הפנסיוני. מתוך אמונה זו, אנו משקיעים השקעה משמעותית בעולם הפנסיה והגמל".
לפידות ציין כי המרווחים של חברות הביטוח בתחום הפנסיוני נשחקים כתוצאה מהרגולציה. "אם אנחנו מסתכלים על הצרכים של הלקוח בעולם הפנסיה המודרני, המסקנה היא שהמבוטח לא זוכה להגנה מספקת. אנחנו מתכננים לאדם את המסלול הפנסיוני, אך הפנסיה אינה התרחיש היחידי שאנחנו צריכים לתכנן. לצערנו, יש תרחישים של מוות, סיעוד, מחלות קשות. המתכנן הפנסיוני, מנהל התיק, היועץ, צריך לתכנן את מסלול חייו הכולל של החוסך ולחשוב על תרחישים שונים שיכולים לקרות במהלך חייו. אנחנו יכולים ליצור מצב של win-win-win עבור הלקוח, המבטח והיועץ הפנסיוני".
בני שיזף, יו"ר הפניקס פנסיה וגמל ומנהל תחום חיסכון ארוך טווח וסיכוני חיים אמר הוסיף כי "תפקידה של תעשיית תחום הפנסיה והגמל הוא להגן על הלקוח במהלך תקופת עבודתו לצורך העברת כספים לתקופה שלאחריה. התחום עומד בפני אתגרים רבים הן מבחינת התארכות תוחלת החיים, סביבת הריבית הנמוכה בשנים האחרונות, ושיעור המימוש שילך ויגדל והן מבחינת שינויי רגולציה. הפניקס משקיעה משאבים רבים בכדי למצוא פתרונות לאתגרים אלו ולהביא את לקוחותיה לתשואה אופטימלית בגיל הפרישה".
בנוסף אמר שיזף כי הוא סבור שהרגולציה טובה לענף. "המגמות שמוביל הרגולטור הן בסופו של דבר טובות לענף, הן טובות ללקוחות, טובות לנו כיצרנים וטובות ליועצים. אני חושב שהשקיפות היא דבר טוב וחיובי לענף, כאשר לקוח יוכל לדעת בלחיצת כפתור מהם התנאים הפנסיוניים שלו, אולי הוא יקום ויעשה מעשה מוקדם יותר. הרגולציה באה בכדי לשנות את ההתנהגות על מנת, שבסופו של דבר תהיה ללקוחות, פנסיה ראויה".
שיזף התייחס להודעת אגף שוק ההון בנוגע להגבלת שיווק המקדמים המובטחים, באומרו כי גם מדובר במהלך נכון, אולם הוסיף כי לבצע את השינוי בצורה הדרגתית. "כך היתה נמנעת הטראומה שהתעשייה עברה בעקבות ההודעה הסנסציונית שאנשים חיים יותר. בסופו של דבר, גם ללא הרגולציה בנושא, התעשיה הייתה עושה, גם ללא המפקח, מהלך של שינוי והפחתה לאורך השנים".
שיזף טען שהנחת העבודה לפיה הלקוח יעבור בכל כמה שנים בין היצרנים אינה נכונה, לא בתעשיית הפנסיה ולא בתעשיית הגמל. "מרבית הכספים מושקעים לטווח ארוך והשאלה היא מה עושים על מנת לייצר ללקוח תשואות לאורך זמן. זו השאלה עליה שיטת הפניקס מנסה לענות. את שיטת הפניקס הכנסנו לתחום הפנסיה והיא היחידה שמאפשרת ללקוח לבחור במדויק את רמת הסיכון בה הוא מעוניין להתנהל".
כתבות נוספות
הפניקס מרחיבה את תמיכתה בתוכנית "ניצנים" במגזר הדרוזי
כ-100 סוכני ביטוח השתתפו במפגש של "Clal Academy" שעסק בכיסוי טיפולים מחליפי ניתוח
רשות התחרות אישרה את רכישת סוכנות נטו בידי ארבע עונות מקבוצת IBI
ערן צ’רנינסקי עוזב את כלל ביטוח
אגף השיקום במשרד הביטחון יממן את הלימודים של נכי צה"ל בקורס חתמים של המכללה לביטוח ופיננסים
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת