אורית קרמר: הקורונה חידדה את הצורך בביטוחי בריאות פרטיים
ענף ביטוחי הבריאות צועד לקראת רפורמה חדשה, אותה הגדיר הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, כמשמעותית. בנוסף, ביטוחי הבריאות הפרטיים של חברות הביטוח והשב"ן של קופות החולים עלו לסדר היום בעקבות דרישת האוצר בחוק ההסדרים כי יעברו מיסוי וכעת ממתינים להתפתחויות. גם להתפרצות המחודשת של מגפת הקורנה יש השלכות על הענף בשל העומס ההולך וגובר על בתי החולים הציבוריים.
לקראת כנס הבריאות ה-18 של עדיף, שיתקיים ב-19 באוקטובר במתכונת היברידית, מתארת אורית קרמר, משנה למנכ"ל ומנהלת אגף בריאות במנורה מבטחים את המגמות של ביטוחי הבריאות לאור העלייה בתחלואת הקורונה ואת השינויים הטכנולוגיים שחלו בענף.
קרמר מסבירה בשיחה לעדיף כי בתקופת הקורונה נצפתה מגמת עלייה ברכישת ביטוח בריאות מתוך הבנה, שבזמן שבתי החולים הציבוריים וקופות החולים היו עסוקים במיגור וטיפול במגיפה, ביטוחי הבריאות הפרטיים היו המענה הזמין המהיר והטוב ביותר. "הקורונה חידדה את הצורך שהיה ידוע תמיד בביטוחי בריאות פרטיים", היא מדגישה.
קרמר מרחיבה בנושא ואומרת כי הקורונה גרמה לגידול בביקוש לשירותים המכוסים על ידי ביטוחי הבריאות הפרטיים וזאת כחלופה להגעה לקופות החולים או בתי החולים שמהם מבוטחים רבים ניסו להימנע מחשש להדבקה. "אנו עדים לגידול בשירותים כדוגמת התייעצויות עם רופאים מומחים, ניתוחים פרטיים, בדיקות אבחנתיות, בדיקות הריון ועוד. כמו כן, גדל הביקוש לשירותי רפואה און ליין, לצד כיסויים קיימים כדוגמת התייעצות מקוונת עם רופאים", מציינת קרמר ומסבירה כי בעקבות כך דאגו במנורה לעבות את שירותי האון ליין ולהשיק כיסויים והטבות שיאפשרו למבוטחים לקבל את השירות מהבית, כגון: טיפולים להתפתחות הילד הניתנים באופן מקוון, ייעוץ תזונה אונליין ועוד.
"הקורונה העצימה את הצורך בתהליכי דיגיטציה ורפואה און ליין"
למגפת הקורנה יש השלכות גם בפן הדיגיטלי של ענף הבריאות, "הקורונה האיצה מגמות שהתחילו עוד קודם לכן והעצימה את הצורך בתהליכי דיגיטציה, רפואה און ליין ושירות אישי וישיר מול מבוטחים בעת הצורך. המצב החדש חידד את הצורך לאפשר מתן שירותים ישירות למבוטח ובאופן שהוא עצמו בוחר, מהבית או במרפאה, מהנייד או במחשב, בצורה פשוטה ומהירה", מסבירה מנהלת אגף הבריאות במנורה ואומרת כי "בשנים האחרונות השקענו משאבים רבים לטובת פיתוח תהליכים דיגיטליים למבוטחים ולסוכנים שמטרתם להקל על אופן הגשת התביעות וקבלת השירות".
"בין יתר התהליכים שפיתחנו ניתן למצוא הגשת תביעות בתהליך דיגיטלי מלא הכולל אישור תביעה מהיר, הגשת תביעות בוואטסאפ בחלק מהכיסויים, אתר ספקי בריאות למנתחי ההסדר ועוד", אומרת קרמר ומסבירה כי "באמצעות התהליכים הדיגיטליים אנחנו משפרים את חווית הלקוח ומאפשרים לקבל שירותים בצורה קלה, מהירה ונוחה. לצד המהפכה הדיגיטלית אנחנו ממשיכים לתת שירות זמין ונגיש גם בערוצים הרגילים כי אנחנו מאמינים שגם בעידן דיגיטלי – טוב שיש עם מי לדבר. אנו עוסקים בבריאות ומשכך, מבינים שברגע האמת יש מצבים שבהם המבוטח או הסוכן צריכים לקבל מענה אנושי שיאפשר סיוע והכוונה בעת הצורך".
האחדה של הפוליסה עומדת גם היא על הפרק ובעניין זה אומרת קרמר: "ענף הביטוח ממתין להוראות הרשות בנושא. מנורה מבטחים נערכת להאחדה של הפוליסות אם וכאשר תידרש לכך ותקפיד כמו תמיד לתת למבוטחים את הכיסוי הרחב והטוב ביותר תוך שמירה על זכויות המבוטחים הקיימים. מנורה תמשיך להוביל במוצרים מובילים שיעניקו ערך ללקוח בעיקר בכל הקשור בזמינות ובשירות הן למבוטחים והן לציבור סוכניה".
"בעשור האחרון אנו עדים להתפתחות מואצת של טכנולוגיות רפואיות וידע רפואי שמתעדכן בקצב גבוה אודות גילויים מוקדמים של מחלות השונות", אומרת קרמר בנוגע לפוליסת מחלות קשות ומציינת כי "מנורה מבטחים הנה פורצת דרך בהרחבת מוצר מחלות קשות עוד משנת 2011". לדבריה, "במהלך התקופה הזו מנורה שיפרה כל העת את המוצר והרחיבה את מגוון המחלות והאירועים הרפואיים המכוסים בפוליסה ואת הזכאות לתגמולי ביטוח".
קרמר מדגישה כי "אנו החברה היחידה בה אין הפחתת סכום הביטוח בגיל מבוגר. במסגרת הכיסוי אנו מאפשרים ליווי ואיתור מידע בהתאמה אישית לחולי סרטן וכן מתן חוות דעת פתולוגית שנייה במרכזים רפואיים מובילים בארה"ב ואף מעניקים פיצוי מופחת בעת פטירה גם בתקופת שרידות של הפוליסה, וזה גם מה שמייחד אותנו ביחס למתחרים". עוד אומרת קרמר כי "חשוב להדגיש שהשינויים והעדכונים שנעשו בשנים האחרונות, נעשו ללא שינוי במחיר ובאופן אוטומטי למבוטחים שהצטרפו לביטוח החל מפברואר 2016. כמו כן, למבוטחי מנורה מבטחים ישנה אפשרות לרכוש במחיר אטרקטיבי מוצר המעניק פיצוי למחלת הסרטן מתוך ידיעה שמחלת הסרטן הינה אירוע שלעיתים רבות אינו רק רפואי אלא גם כלכלי, שכן המשפחה נכנסת להוצאות רבות מעבר להוצאות הרפואיות כשמישהו מבני המשפחה חולה בסרטן".
ביוני האחרון השיקה מנורה את 'מנו מדיק טופ', ביטוח רפואי לעובדים זרים. מנהלת אגף בריאות במנורה אומרת כי "במסגרת השירות מבוטחי מנורה זכאים לקבל את השירות באמצעות קופת חולים לאומית ללא צורך בהצגת כרטיס מגנטי". בנוסף היא מציינת "השירות החדש מאפשר חיסכון זמן יקר וקבלת זמינות רפואית מיידית וגם מבחינת סוכני הביטוח מדובר בבשורה של ממש, שכן המוצר החדש חוסך זמן יקר בהמתנה ובתפעול השוטף אל מול המעסיקים השונים".
לקראת סיום אומרת קרמר כי "מנורה מבטחים שוקדת כל הזמן בפיתוח מוצרים חדשים ושירותים רפואיים חדשים עבור לקוחותיה. אנו החברה היחידה שהשיקה בתחילת השנה שני מוצרים חדשים בבריאות, "טופ לילד" – כיסוי רחב לילדים המעניק כיסוי לשירותי אבחון והתפתחות רחבים וחדשניים לילדים, עם אפשרות לבחירת קבלת השירות באמצעות ספק הסדר או באופן פרטי וכן נספח של "טכנולוגיות מתקדמות" – כיסוי רחב למגוון טכנולוגיות מתקדמות ואביזרים רפואיים לסיוע ותמיכה בתהליך הטיפול, ההחלמה והריפוי של המבוטח.
היא מוסיפה כי "בנוסף במהלך השנה האחרונה הרחבנו משמעותית את ביטוח נסיעות לחו"ל 'Top Travel', המעניק כיסוי רחב להוצאות עקב קורונה בחו"ל. כמו כן, במהלך החודש האחרון יצאנו עם הטבות רחבות לציבור מבוטחינו בביטוח בריאות בשלל תחומים, ההטבות מתייחסות הן לזמינות השירותים תוך דגש על תורים מהירים והן לעלויות המופחתות של השירותים המוצעים".
• אורית קרמר תשתתף בכנס השנתי של עדיף תקשורת בענף ביטוחי הבריאות והסיעוד, 19.10.2021
כתבות נוספות
הפינה המקצועית: תיקון סיווג כספים
"מעבר לפינה מצפה לנו רעידת אדמה ואיננו מוכנים"
מגדל זכתה במכרז ביטוחי הנסיעות לחו"ל של מכבי שירותי בריאות
המחוזי אישר פשרה בתביעה ייצוגית נגד דקלה
שיתופי פעולה אסטרטגיים: כיצד להפוך קשרים עסקיים למנועי צמיחה לסוכני ביטוח
כניסה לחשבון שלי
(באמצעות סיסמה קבועה)שמסתיים בספרות {{phone-four-last-digits}}
אנא הזן את הקוד שקיבלת